Home / Algemeen / Olympische Spelen: boycot of niet?
 Olympische Spelen: boycot of niet?
Dit topic is 1 pagina lang. [ Alle pagina's ]
topicStarter = 577;
OmeWillem
Lust je ook een broodje...

OmeWillem

postaddFavorites
geplaatst door onlineOmeWillem (Geitenbreier) op Friday 11 April 2008 om 09:22
editquote
In één ding zijn de Chinese machthebbers in ieder geval geslaagd: iedereen heeft het over China en de Olympische Spelen.

Het protest tegen China als organisator neemt toe, ontstaan vanuit onvrede en verontwaardiging over de mensenrechten in het land.

In 2001 kreeg China de Spelen toegewezen, met als achterliggende gedachte dat dit een positief effect zou hebben op de mensenrechten. Uit berichten van onder andere Amnesty en Human Rights Watch lijkt er echter geen verbetering, maar veeleer een verslechtering van de situatie op te treden. Het heeft er eerder alle schijn van dat China het prestigieuze sportevenement gebruikt als onderdeel in de propaganda-machine die de 'Partij' in werkelijkheid is.

Verdient China het om de Olympische Spelen te organiseren? Moeten we met z'n allen gaan zitten kijken naar de openingsceremonie, of moeten we die uit protest gaan boycotten? Wat vind jij?
profile

Ome Willem stopt ermee... knip-knap-knee!
Arjan
Forumdespoot, zonder waterbed :P

Arjan

postaddFavorites
geplaatst door onlineArjan (SuperAdmin) op Friday 11 April 2008 om 11:06
editquote
Niet dat ik ooit één openingsceremonie heb bekeken, maar als ik dat interessant had gevonden, zou ik het denk ik wel bekeken hebben. Alleen al omdat mijn luie kont achter de tv niets verandert aan de mensenrechten.

Verder vond ik het al in 2001 dubieus dat China de spelen kreeg, en vind ik het bijzonder naïef van de organisatie om te denken dat het een positief effect zou hebben. Het IOC is natuurlijk ook niets meer dan een rijke club linkse mensen, die gewoon doet wat PvdA/GL in Nederland ook doen: je ziet iemand iets structureels fout doen, daar beloon je hem dan buitenproportioneel mee en hoop je dat het op die manier wel goed komt

Had ik al gezegd dat ik niet zo'n sportief type ben?
profilehomepage
Janneke
IK WIL EEN SCHAAP

Janneke

postaddFavorites
geplaatst door onlineJanneke op Friday 11 April 2008 om 15:03
editquote
Ik vind het lastig, de Olumpische spelen geven wel einderlijk aandacht aan de situatie in China, maar zoals Arjan al zegt, wat bereik je er mee er als je als burger de tv niet aan zet?
profilehomepage

http://home.wanadoo.nl/brouwerij/brouwerij.html
postaddFavorites
geplaatst door onlinejhn1975 op Friday 11 April 2008 om 17:29
editquote
Als we nou met China afspreken dat we ze niet boycotten maar dat ze bij elk olympisch record 1000 politieke gevangenen vrijlaten.
profile
Picardijn
Alias Bob de Bouwer

Picardijn

postaddFavorites
geplaatst door onlinePicardijn op Friday 11 April 2008 om 20:47
editquote
LOL boycot Olympische Spelen.
Gaan we met z'n allen geen Olympische burgers eten bij de MC Donalds.
De spelen hebben zeker wel een positieve uitwerking op China, zo hebben ze al 2 tereucellen van All qaida opgerold. Die weer uit de hoek pakistan-afghanistan vandaan komen.
Het DDR verleden heeft voldoende aangetoond wat sport betekend voor de rode vrienden, ik verwacht veel prijswinnaars met baarden in de vrouwensporten.
Verder is in de noemer meedoen belangerijker dan winnen uiterst vermakelijk te vernemen hoe ene Youri van Gelder gepaseerd is.
profilehomepage

Ik heb een beugel en een buikje
Het is geen toeval de voorzienigheid.
Picardijn
Alias Bob de Bouwer

Picardijn

postaddFavorites
geplaatst door onlinePicardijn op Monday 14 April 2008 om 22:40
editquote
Er wordt weer op een hoger niveau gepraat met Taiwan, ik denk wel dat het een directe oorzaak heeft met de spelen.
profilehomepage

Ik heb een beugel en een buikje
Het is geen toeval de voorzienigheid.
Dit topic is 1 pagina lang. [ Alle pagina's ]
  Home / Algemeen / Olympische Spelen: boycot of niet?

RSS
delicious | digg | google | | ekudos | technorati