Home / Algemeen / Het Wilders hysterie
 Het Wilders hysterie
Dit topic is 1 pagina lang. [ Alle pagina's ]
topicStarter = 23;
Picardijn
Alias Bob de Bouwer

Picardijn

postaddFavorites
geplaatst door onlinePicardijn op Monday 3 March 2008 om 20:19
editquote
Na de vertoning van het kwetsende "Deep Throat" en de godslasterlijke werken van diverse nederlandse schrijvers televisiemaker s, wil men de film van Geert Wilders het liefst verbieden. Ons huidige opperhoofd van het kabinet en enkele van zijn trawanten willen het liefste capituleren voor de waanzin van de dag.

Stel de film wordt verboden:
-De taliban heft zichzelf op in Afghanistan en/of zal niet meer tegen nederlandse militairen optrekken.
-In Somalië zal de rust wederkeren.
-In Nederland zal de terreurdreiging geminimaliseerd worden, dit tot het dreigen te weigeren een hand te geven.
-Christelijke kerken (met nederlandse grondvesten) krijgen de volste medewerking om diensten en gebouwen neer te zetten in alle vrijheid.
profilehomepage

Ik heb een beugel en een buikje
Het is geen toeval de voorzienigheid.
OmeWillem
Lust je ook een broodje...

OmeWillem

postaddFavorites
geplaatst door onlineOmeWillem (Geitenbreier) op Thursday 6 March 2008 om 12:50
editquote
Volgens de linkse kerk is dat inderdaad een realistisch vooruitzicht. Was het maar waar!

Over de manier waarop kun je discussiëren, maar Wilders is wel iemand die problemen bij de naam durft te noemen. Ook waar het integratieproblematiek betreft.

Van de 100 stellingen die hij poneert, zijn er 50 bij waar hij het bij het rechte eind heeft. Daarmee heeft hij nog altijd 50% vaker gelijk dan de linkse anti-christenmeerderheid in Nederland wil toegeven.
profile

Ome Willem stopt ermee... knip-knap-knee!
Picardijn
Alias Bob de Bouwer

Picardijn

postaddFavorites
geplaatst door onlinePicardijn op Saturday 29 March 2008 om 10:15
editquote
Wat een deceptie "de Film" ik had er wat meer dialogen in verwacht.

Verder vind ik het ongepast dat er onevenredige aandacht wordt geschonken aan de kwetsenheid, terwijl op andere zenders christenen voor gek worden versleten.
Van het kabinet vewacht ik een excuus aan alle mensen die vroeger gekwetst zijn omdat ze zich in klederdracht ophielden. Zoals men nu in Staphorst en Spakenburgvoor gek worden versleten, terwijl dit toch een stuk minder dramatisch is als een burka.

Verder verwacht van onze regering een boycot tegen landen die zich ongepast ophouden tegen andersdenkenden.
profilehomepage

Ik heb een beugel en een buikje
Het is geen toeval de voorzienigheid.
postaddFavorites
geplaatst door onlinejhn1975 op Monday 31 March 2008 om 11:15
editquote
aantal beelden (uit deel 1 van de film) komen van arabische media. vreemd dat ze zo selectief boos zijn op wildoes. blijkbaar is het wel ok als arabische (staats)zenders deze beelden uitzenden (zoals bijv. over dat meisje die een mening over joden deelt met de kijker).

Los daarvan zend de officiele staatsmedia in het midden oosten veel ergere dingen uit dan meneer Wildoes in het fimpje laat zien. En dit dus door regering goedgekeurde uitzendingen van media die in eigendom zijn door de staat.

Filmpje van Wilders beledigend?
- christenvervolging in midden oosten is niet beledigend? Nee blijkbaar heel logisch, het is toch ook een provocatie christenen in een islamitisch land, hoe durven ze?
- officiele antisemitisme in staatsmedia is heel normaal? Tuurlijk dat gaat over joden dat zijn toch ook varkens.
- Het door arabische landen uitblijven van afstand nemen tot en veroordelen van geweld uit naam van de islam (terrorisme) of door moslims gepleegd (Dafur) is natuurlijk ook heel logisch. Nee beledigen van de islam is natuurlijk vele malen erger dan een genocide hier en wat westerse slachtoffers daar.

Ik begin Balkenende (en de scriba van de PKN) wel te begrijpen dat ze op hun knieen naar de (niet verkozen, waarom zou je ook) islamitische leiders gaat uitleggen dat de regering van NL toch echt niets te maken heeft met de film. Tja we hebben hier in NL nou eenmaal dat lastige vrijheid van meningsuiting (hebben we ook liever niet we hebben nog cencuur geprobeerd maar ja..).

Dhimmitude ten top

[Dit bericht is gewijzigd door jhn1975 op 31-03-08 11:37]
profile
postaddFavorites
geplaatst door onlinejhn1975 op Monday 31 March 2008 om 12:02
editquote
profile
postaddFavorites
geplaatst door onlinewieohwie op Monday 31 March 2008 om 23:38
editquote
Onze nationale geblondeerde knuffelfundamentalist is vereerd met een 'spot'prent
meldt rtl
profile
postaddFavorites
geplaatst door onlinejhn1975 op Tuesday 1 April 2008 om 09:39
editquote
Benieuwd of er vanuit de hoek van Garret Weldom excuses worden geeisd en of de regering gaat kijken of deze cartoon verboden kan worden. Ik heb Balkenende nog niet het woord crises in de mond horen nemen en ook zijn er geen vertegenwoordigers van rechts Nederland uitgenodigd op de thee dus de tekenen zijn gunstig.

Waarschijnlijk solliciteerd de Wilders aanhang naar complimentjes...

[Dit bericht is gewijzigd door jhn1975 op 01-04-08 09:42]
profile
postaddFavorites
geplaatst door onlinejhn1975 op Thursday 3 April 2008 om 16:54
editquote
Reactie SGP op Fitna:

De film van PVV-leider Wilders is wat ervan verwacht werd: aan elkaar gemonteerde beelden van gruweldaden die door moslimterroristen zijn aangericht. Dat is ook precies wat Wilders zelf heeft aangekondigd, en daarmee zet hij de volle schijnwerpers op de donkere kanten die aan de islam (kunnen) zitten.
Het is goed dat de film er nu eindelijk is. De SGP hoopt dat het debat nu weer kan gaan over de oplossing van de problemen en spanningen die er onmiskenbaar zijn rondom het thema islam, zowel in Nederland als in de wereld.

Reactie van Wouter Bos PvdA op de reactie van de SGP:

Beste Bas,

Vandaag las ik je reactie op Fitna. Ik was stomverbaasd. Je vond dat Wilders zorgvuldigheid had betracht, je vond de film een prikkelende inzet voor het debat en je meende dat hij niet bewust probeerde te kwetsen.

Hoe zou je reactie zijn geweest als deze film over het christendom en de bijbel zou zijn gegaan?

Bas, je staat bij vriend en vijand bekend als de gezaghebbende nestor van het parlement. Jou wordt niet onterecht de nodige wijsheid en in ieder geval ervaring toegedicht en in je optredens krijg je in het algemeen waardering voor de zuivere manier en verstandige toon waarop jij je van je taak kwijt.

Juist van iemand met zo’n reputatie had ik deze reactie op Fitna niet verwacht. Juist van iemand die in ons parlement in het algemeen bindend te werk gaat en met een groot gevoel voor de positie en belangen van minderheden in de samenleving politiek bedrijft verwacht je niet dat hij op Fitna zo ongeveer de meest positieve reactie geeft van iedereen.

Jij vertegenwoordigt in het parlement een partij die een op religieuze basis afgebakende minderheid vertegenwoordigt. Jij vraagt met het oog daarop regelmatig begrip voor de positie van minderheden, de ruimte die hen geboden moet worden, het belang van hun godsdienstovertuiging, de noodzaak van begrip en respect.

Dat je al die uitgangspunten kennelijk minder belangrijk vindt nu het om een andere levensbeschouwing dan de jouwe gaat, vind ik niet democratisch en stelt me diep teleur.

Met onverminderd vriendelijke groet,

Wouter Bos

PvdA leider

Reactie van de SGP hier weer op:

Beste Wouter,

Dank voor je lovende woorden. “Gezaghebbende nestor”, wijsheid en ervaring”, “zuivere manier en verstandige toon” en ga zo maar door. ’t Is dat ik al een dagje ouder ben, anders zou ik er bijna van gaan blozen.

Na dit zoet volgt evenwel het zuur. Dat zit ‘m met name in jouw waarneming dat ik op de film van PVV-leider Wilders “zo ongeveer de meest positieve reactie geef van iedereen.”

Ter toelichting op mijn reactie het volgende. Toen ik gisteravond door ettelijke journalisten gebeld ben met de vraag wat ik van de film vond, heb ik een paar dingen gezegd.

Het eerste was dat de film eigenlijk geen nieuws bevatte. Zo staat het ook op onze website. De film was conform verwachting: aan elkaar gemonteerde beelden van gruweldaden die door moslimterroristen zijn aangericht. Daarmee heeft de heer Wilders de volle schijnwerpers gezet op de donkere kanten die aan de islam (kunnen) zitten.

Vrij algemeen is het oordeel, ook uit kringen van de Nederlandse moslims, dat de film eigenlijk wel meevalt. Dit wordt nog eens onderstreept door het unieke en toch ook wel heugelijke feit dat vandaag zowel Geert Wilders als de minister-president de Nederlandse moslims uitvoerig gecomplimenteerd hebben. Ik ben zo vrij hieruit, ook achteraf, te concluderen dat de Nederlandse moslims helemaal niet zo gekwetst zijn. Hun incasseringsvermogen verdraagt dit kennelijk, en dat is winst.

Wat ik gisteren ook gezegd heb en onder andere door het Radio-1 journaal is uitgezonden, is dat ik als SGP'er zo’n film nooit op die manier gemaakt zou hebben. Je weet dat ik in de Kamer al jaren een punt maak van waardigheid en respectvolle omgang met elkaar. Daarbij passen geen generalisaties, als zouden alle moslims terroristen zijn. Uit mijn mond zul je dat dus ook nooit horen.

Tenslotte je vraag hoe ik het zou vinden als een dergelijke film over het christendom en de bijbel zou gaan. Met die vraag kan ik niets beginnen. Om de eenvoudige reden dat zo’n film niet te maken is.

Met vriendelijke groet,

Bas van der Vlies
profile
Dit topic is 1 pagina lang. [ Alle pagina's ]
  Home / Algemeen / Het Wilders hysterie

RSS
delicious | digg | google | | ekudos | technorati