Goed.
De stand van zaken van vandaag: We weten nu in ieder geval met
zekerheid waar de waterleiding
liep.
Crisismomentje dus. Je verwacht niet zomaar een stroom water bij je geboorde gaten.
Bij het voorbereiden van het plafond zijn we dus op een waterleiding gestuit, waardoor even snel de plannen omgegooid moesten worden. Na een rondje loodgieters bellen (want, hey wat moet je op zo'n moment), bleek al snel dat het 24/7 principe voor dat soort bedrijven nog niet echt werkt (loodgieter die vanaf zijn 06 terug belt vanuit Smälland maakt echt wel een professionele indruk). De eerste twee loodgieters
wilden niet eens komen om de schade op te nemen of om te repareren. Tsssk.

Als je dus met paniek in je hoofd de telefoongids afbelt, gaan bij mij dus ook al allerlei backup-scenario's zich aandienen. Toen ik dus de zoveelste 24-uursdienst had gebeld (en bij mij de maat vol begon te worden), had ik allang plenty tijd om mijn alternatief uit te denken.
Dus wij (ik+schoonpa, die erbij was), hop naar de Gamma en leidingen en koppelingen inslaan. En na de eerste bochten en snijwerken had ik het idee dat dit nog weleens in een middagje (*kuch*) geklaard kon worden. En als je je dan zo zelfverzekerd voelt, sta je niet meer te wachten op een loodgieter die komt vertellen wat-ie allemaal wil gaan doen om je splinternieuwe badkamer te gaan ruïneren.
Lang verhaal kort: Binnen een tijdsbestek van zes uur had ik een permanente oplossing gerealiseerd (waarbij ik nog altijd blij ben met de kennis die ik de afgelopen maanden heb opgedaan), en was het voorbereiden van het plafond gelukkig niet stil komen te staan. Dit alles dankzij de nog aanwezige schoonpa en de inmiddels gearriveerde vrouw des huizes.
De kinderen hebben geloof ik niet eens zoveel meegekregen van dit drama (en ach, wat stelt het ook voor, 't is ff hard werken), behalve dan dat Daan voortaan denkt dat elke doorboorde waterleiding zo op te lossen is. Nou ja, als hij die indruk heeft, dan is dat waarschijnlijk ook zo

.
Einde van het verhaal: Als je zo hard doorwerkt, staat de tijd stil, en moet ik ff de tijd nemen om weer tot mezelf te komen. Alles werkt weer als vanouds. En - beter nog - we zijn van de leidingslag af die we hadden met het warme water. Helaas ligt een deel van mijn
kunstwerkje momenteel in de prullenbak, omdat de watertoevoer nu enigzins is gewijzigd.
Echter hebben we al wel weer gewoon kunnen genieten van ons zaterdagavondlijk bad.