Ach ja, we bouwen de (letterlijk) natte cel om tot badkamer.
Donkere tegels of lichte, dat maakt nogal uit qua ruimtebeleving. Plus dat we zoveel vochtproblemen hadden, dat er sowieso eens krieties gekeken moest worden naar de onderliggende (permanent niet droge) cement- en betonlagen.
Hele kolonies zilvervisjes hebben het veld moeten ruimen, de ondervloer is voor het eerst in 35 jaar droog, en zo kan ik nog wel wat wapenfeiten opnoemen die het verbouwen van een badkamer rechtvaardigen, Chiwa.
Even de werkzaamheden op een rijtje (geen foto helaas, ik zit nu beneden en heb geen puf meer om een foto te maken):
- Waterleiding
- Afvoer
De hele waterleiding is nu aangelegd en werkend (een wonder op zich), de badmengkraan is ook al 'in place', al ligt eronder alleen maar een teiltje ipv een bad

.
De afwatering was ook al voor elkaar, totdat ik erachter kwam dat de afvoer van boven (logeerkamer op zolder) nog niet was aangesloten: een waterballet in onze slaapkamer als gevolg

.
Het missende onderdeel dat ik in Waalwijk zou ophalen had wat meer tijd nodig dan verwacht. Ter plaatse bleek voor mij al een toiletpot klaar te liggen, terwijl ik het inbouwreservoir miste. Na grondig onderzoek bleek deze niet eens op mijn afleverbon te staan. Achteraf ben ik dus blij dat ik zelf naar Waalwijk ben gereden om de goederen af te halen, ipv te wachten op bezorging, want na enig oponthoud kon ik alsnog het missende onderdeel meenemen. Ik moet er niet aan denken hoe de zaken zouden zijn gelopen als ik thuis had gewacht op de vrachtwagen...
Afijn, vandaag hebben we de klok rond gewerkt, het water is er meer dan 12 uur af geweest. Alle watersystemen werken inmiddels.
Morgen wordt het bad op zijn definitieve plaats gezet en waterpas afgesteld. Dat wordt dan ook de vuurdoop (vol laten lopen en leeg laten lopen). De ombouwen moeten worden gemaakt zodat met het tegelen begonnen kan worden. Na beraad met sommige wijzen, hebben we besloten om eerst de muren en daarna de vloer te betegelen.
Deze dag was wel de dag waar ik het meest tegenop had gezien vanwege de waterleidingen. Die is gelukkig goed verlopen, waar ik ook dankbaar voor ben. Nu de rest nog (en dat is nog heel wat

).