Home / Algemeen / Wanda R., de moeder van Rowena Rikkers
 Wanda R., de moeder van Rowena Rikkers
Dit topic is 1 pagina lang. [ Alle pagina's ]
topicStarter = 2;
K3
Arjan @ Work :)

K3

postaddFavorites
geplaatst door onlineK3 op vrijdag 17 januari 2003 om 11:44
editquote
De moeder van Rowena, Wanda R., komt er met een lichte straf van af. Zij werd veroordeeld tot 8 jaar cel. Tegen haar was 15 jaar met TBS geëist.

De rechtbank in Zutphen heeft Mike J. tot 12 jaar celstraf met TBS veroordeeld wegens de moord op Rowena Rikkers. De eis was 15 jaar met TBS.

De man mishandelde het 4-jarige meisje volgens het OM in augustus 2001 dermate, dat ze aan haar verwondingen bezweek. Daarna hakte hij haar in stukken en verspreidde de delen over Nederland.

profilehomepage
Picardijn
Alias Bob de Bouwer

Picardijn

postaddFavorites
geplaatst door onlinePicardijn op vrijdag 17 januari 2003 om 13:48
editquote
Als hij delinquent word dan zullen ze hem wel zwaarder straffen, niks voorwaardelijks geeisd....dat om recividi te voorkomen.

Kromme rechtstaat.....die vent had levenslang moeten krijgen in de slagersafdeling van veenhuizen.
profilehomepage

Ik heb een beugel en een buikje
Het is geen toeval de voorzienigheid.
K3
Arjan @ Work :)

K3

postaddFavorites
geplaatst door onlineK3 op vrijdag 17 januari 2003 om 15:09
editquote
quote:
Picardijn schreef op vrijdag 17 januari 2003 13:48 het volgende:
Als hij delinquent word dan zullen ze hem wel zwaarder straffen, niks voorwaardelijks geeisd....dat om recividi te voorkomen.

Kromme rechtstaat.....die vent had levenslang moeten krijgen in de slagersafdeling van veenhuizen.
In dit soort gevallen ben ik voor minimumstraffen. We zouden in Nederland ook 3x de doodstraf moeten kunnen geven. En net als in België automatisch laten omzetten in levenslang.
profilehomepage
Gert
Van Samson

Gert

postaddFavorites
geplaatst door onlineGert op dinsdag 21 januari 2003 om 16:21
editquote
quote:
K3 schreef op vrijdag 17 januari 2003 15:09 het volgende:
[..]
In dit soort gevallen ben ik voor minimumstraffen. We zouden in Nederland ook 3x de doodstraf moeten kunnen geven. En net als in België automatisch laten omzetten in levenslang.
Ik hoorde de Graaf op de radio zeggen dat het opleggen van minimumstraffen in feite erop neerkomt dat je de rechter niet vertrouwt en zelf de strafmaat wil bepalen. Daar heeft hij wel gelijk in, maar ik vind dat er in Nederland veel te laag gestraft wordt. Alleen, waarom moeten ze dan hogere straffen? Wordt de criminaliteit dan minder, of is het voor je eigen rechtvaardigheidsgevoel of wraakgevoel??? Dat denk ik namelijk wel eens, dat het het laatste is.
profilehomepage

Olé, Olé
Dit topic is 1 pagina lang. [ Alle pagina's ]
  Home / Algemeen / Wanda R., de moeder van Rowena Rikkers

RSS
delicious | digg | google | | ekudos | technorati