Home / Computers & Electronica / Draadloos netwerk aanleggen
 Draadloos netwerk aanleggen
Dit topic is 1 pagina lang. [ Alle pagina's ]
topicStarter = 803;
Norbie
... et orbie

Norbie

postaddFavorites
geplaatst door onlineNorbie op dinsdag 5 februari 2008 om 20:23
editquote
Hoe leg ik een draadloos netwerk aan?

Ik heb een Livebox van Wanadoo (nu Orange, maar het ding is hetzelfde) waarmee je geen draadloze verbindingen kan leggen. Nu kan ik wel tegen een meerprijs een ander ding van Orange gaan huren, maar ik dacht dat ik er vast ook wel een draadloos-verbinding-gevalletje tussen zou kunnen zetten. Wat voor ding moet dat zijn en waar moet ik op letten?
profilehomepage

B'dankt voor die Blumen!
Arjan
Forumdespoot, zonder waterbed :P

Arjan

postaddFavorites
geplaatst door onlineArjan (SuperAdmin) op dinsdag 5 februari 2008 om 23:44
editquote
Volgens mij moet je daan een draadloze router hebben. Maar ik heb zelf helemaal geen draadloos, dus ik weet het ook niet 100% zeker...
profilehomepage
Andere Arjan
De echte kenner!

Andere Arjan

postaddFavorites
geplaatst door onlineAndere Arjan op woensdag 6 februari 2008 om 18:01
editquote
Ik dacht dat er in de livebox gewoon een draadloos PCMCIA kaartje gestoken kan worden? Ik heb zelfs nog ergens zo'n kaartje hier liggen uit een oude livebox geloof ik. Mag je wel proberen als je wil... deze livebox bedoel ik dus:

www.ecoscentric.com/images/wanadoo_livebox-redboot.jpg

Als het echt niet kan via de livebox kun je een wireless access point kopen. Die sluit je aan via de netwerkkabel. Handleiding lezen installeren en klaar.

On a side note wil ik wel even zeggen dat je naar mijn mening alleen draadloos moet gebruiken als je echt geen andree mogelijkheid hebt. Kabeltje is altijd beter.
profile

Waarom zou ik jou niet discrimineren en een ander wel???
Laurens
Nijntje Rocks!

Laurens

postaddFavorites
geplaatst door onlineLaurens op woensdag 6 februari 2008 om 19:51
editquote
Hij wil dus juist niet zo'n draadloos PCMCIA-kaartje hebben, maar zelf een router.
Die wireless router kun je gewoon op je ethernetpoort zetten waar nu je pc op zit.
De Aldi heeft regelmatig een Medion-geval in de aanbieding, die werken zeer prima, opzich zou je zelfs zonder configuratie al aan de slag kunnen.
Wil je meer, dan moet je je aanschaf aan je eisen aanpassen.
profilehomepage
Norbie
... et orbie

Norbie

postaddFavorites
geplaatst door onlineNorbie op woensdag 6 februari 2008 om 23:15
editquote
@Andere Arjan: Zoeentje heb ik ook in der meterkast hangen. En verrek, ja, achter dat roostertje aan de zijkant zit inderdaad een sleuf waar je zo'n kaartje in kunt steken. Wil dat kaartje dus wel even proberen.
Kabeltje is wel beter/sneller, maar soms wil je ook wel eens met een notebook op schoot op de bank zitten. Gewoon, omdat het kan...
@Laurens: ik wil best zo'n kaartje hoor. Ik wil er alleen niet extra voor betalen aan Orange.
profilehomepage

B'dankt voor die Blumen!
Andere Arjan
De echte kenner!

Andere Arjan

postaddFavorites
geplaatst door onlineAndere Arjan op vrijdag 8 februari 2008 om 20:15
editquote
Ik zal even zoeken en als ik het kaartje nog heb mag je je er mee uitleven, ik kan er verder toch niets mee want hij werkt niet in een laptop (geen drivers te vinden).
profile

Waarom zou ik jou niet discrimineren en een ander wel???
Laurens
Nijntje Rocks!

Laurens

postaddFavorites
geplaatst door onlineLaurens op zondag 10 februari 2008 om 22:18
editquote
Let op: een standaard PCMCIA-kaartje past er wel in, maar zal niet werken als zender.
Orange/Wanadoo heeft een Sagem-kaart met eigen software die gekoppeld is aan de software van de Livebox erin zitten... (ja, ik heb het uiteraard ook al eens geprobeerd toen ik nog zon apparaat had )
profilehomepage
Dit topic is 1 pagina lang. [ Alle pagina's ]
  Home / Computers & Electronica / Draadloos netwerk aanleggen

RSS
delicious | digg | google | | ekudos | technorati