| | Verbouwing van de badkamer |   |
topicStarter = 1; |   geplaatst door  Chiwa op zondag 21 oktober 2007 om 11:37 't Lijkt in eerste instantie beter dan op het tweede plaatje. | |
|
|   geplaatst door  marieke op zondag 21 oktober 2007 om 15:22 Maar nu weten we nog niet hoe groot het stuk is dat erbij is gekomen...??? | | wat nou?! |
|
|   geplaatst door  Grijs op zondag 21 oktober 2007 om 20:35 Er is ook nog niets bijgekomen, alleen een gat. | | Als je over alles direct een mening hebt, denk je dan wel na? |
|
|   geplaatst door  marloes op zondag 21 oktober 2007 om 21:20 Zo daar zitten al een mooi paar uurtjes werk in. Ik ben benieuwd wanneer het helemaal klaar is. Ik kom dan wel een keertje kijken. | | Laat de handjes maar wapperen! |
|
|   geplaatst door  Picardijn op zondag 21 oktober 2007 om 21:27 Succes met de klus. Komt er ook een jacuzzi in? | | Ik heb een beugel en een buikje Het is geen toeval de voorzienigheid. |
|
ArjanForumdespoot, zonder waterbed :P
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op maandag 22 oktober 2007 om 18:45 Fotootje van de dag:  Het groene is waar de wand nu komt - groter - | | |
|
|   geplaatst door  marieke op maandag 22 oktober 2007 om 20:10 quote: Arjan schreef op maandag 22 oktober 2007 om 18:45 het volgende:Fotootje van de dag: [Afbeelding]Het groene is waar de wand nu komt - groter - Dus je kunt de andere kamer nog wel in? Of moet die deur verplaatst worden:p | | wat nou?! |
|
|   geplaatst door  marloes op dinsdag 23 oktober 2007 om 10:47 euh staat dat wandje nu al of heb je een stukje zeil gespannen waar het wandje moet komen? Ik hoop toch erg sterk het eerste. | | Laat de handjes maar wapperen! |
|
|   geplaatst door  Daan op dinsdag 23 oktober 2007 om 12:50 Ik vind dat de badkamer wel groter is geworden (is logisch) Ik wou het wel zien die muren afbreken  | | A B C D H O P R S T V Z |
|
|   geplaatst door  Laurens op dinsdag 23 oktober 2007 om 16:37 Ik hoop voor je dat de badkuip door de deur past... | | |
|
|   geplaatst door  marieke op dinsdag 23 oktober 2007 om 20:46 quote: Laurens schreef op dinsdag 23 oktober 2007 om 16:37 het volgende:Ik hoop voor je dat de badkuip door de deur past... zaag je hm toch doormidden en plak je hm daarna weer aan elkaar  | | wat nou?! |
|
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op dinsdag 23 oktober 2007 om 23:43 quote: Laurens schreef op dinsdag 23 oktober 2007 om 16:37 het volgende:Ik hoop voor je dat de badkuip door de deur past... Even voor the record: badkuip is 180x80x60, deur is 190x85, het "vierkantje" achter de deur is 100 diep, dus het bad kan erdoor (en dus ook door de badkamerdeur, want die is echt wel breder dan 60). Genoemde maten in centimeters | | |
|
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op woensdag 24 oktober 2007 om 00:04 O, en natuurlijk een foto van de dag erbij: -groot-Vandaag was Judith jarig, dus ik was in Enschede. Ben daar vanmiddag weer weggegaan, zodat ik nog wat dingetjes kon doen. Zo moest de wand nog af gemaakt worden, de andere wanden werden geëgaliseerd, het plafond is onderhanden genomen, en wat stucwerk is verwijderd. En de boel maar even schoongeveegd  Morgen moet ik nog 'even' naar Waalwijk om een verloren pakket op te halen (de WC). Bij de aflevering was die niet aanwezig, maar werd niet opgemerkt door mij noch de chauffeur. Na wat gedoe kon ik hem morgen ophalen. Morgen worden de waterleidingen aangebracht, komt het bad erin, en wil ik het WC-frame erin krijgen. Ik ben benieuwd wat ik allemaal haal  . | | |
|
|   geplaatst door  Leonie op donderdag 25 oktober 2007 om 11:29 Het lijkt wel wat scheef met zo'n groothoek-(?denk ik tenminste)lens, maar het zal wel keurig recht zijn.. Dr is een heel stuk bij! Ben benieuwd. | | Wat zegt ze? |
|
|   geplaatst door  Chiwa op donderdag 25 oktober 2007 om 21:07 Ik heb nooit begrepen wat er mis is met een mooie badkamer. Om dat dan af te breken, alleen voor wat andere kleurtjes. Maar ja, het zal de jeugd zijn, die altijd streeft naar beter, mooier en groter. | |
|
|   geplaatst door  Picardijn op donderdag 25 oktober 2007 om 21:22 Wat is een badkamer nu zonder bad? | | Ik heb een beugel en een buikje Het is geen toeval de voorzienigheid. |
|
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op vrijdag 26 oktober 2007 om 02:04 Ach ja, we bouwen de (letterlijk) natte cel om tot badkamer. Donkere tegels of lichte, dat maakt nogal uit qua ruimtebeleving. Plus dat we zoveel vochtproblemen hadden, dat er sowieso eens krieties gekeken moest worden naar de onderliggende (permanent niet droge) cement- en betonlagen. Hele kolonies zilvervisjes hebben het veld moeten ruimen, de ondervloer is voor het eerst in 35 jaar droog, en zo kan ik nog wel wat wapenfeiten opnoemen die het verbouwen van een badkamer rechtvaardigen, Chiwa. Even de werkzaamheden op een rijtje (geen foto helaas, ik zit nu beneden en heb geen puf meer om een foto te maken): - Waterleiding - Afvoer De hele waterleiding is nu aangelegd en werkend (een wonder op zich), de badmengkraan is ook al 'in place', al ligt eronder alleen maar een teiltje ipv een bad  . De afwatering was ook al voor elkaar, totdat ik erachter kwam dat de afvoer van boven (logeerkamer op zolder) nog niet was aangesloten: een waterballet in onze slaapkamer als gevolg  . Het missende onderdeel dat ik in Waalwijk zou ophalen had wat meer tijd nodig dan verwacht. Ter plaatse bleek voor mij al een toiletpot klaar te liggen, terwijl ik het inbouwreservoir miste. Na grondig onderzoek bleek deze niet eens op mijn afleverbon te staan. Achteraf ben ik dus blij dat ik zelf naar Waalwijk ben gereden om de goederen af te halen, ipv te wachten op bezorging, want na enig oponthoud kon ik alsnog het missende onderdeel meenemen. Ik moet er niet aan denken hoe de zaken zouden zijn gelopen als ik thuis had gewacht op de vrachtwagen... Afijn, vandaag hebben we de klok rond gewerkt, het water is er meer dan 12 uur af geweest. Alle watersystemen werken inmiddels. Morgen wordt het bad op zijn definitieve plaats gezet en waterpas afgesteld. Dat wordt dan ook de vuurdoop (vol laten lopen en leeg laten lopen). De ombouwen moeten worden gemaakt zodat met het tegelen begonnen kan worden. Na beraad met sommige wijzen, hebben we besloten om eerst de muren en daarna de vloer te betegelen. Deze dag was wel de dag waar ik het meest tegenop had gezien vanwege de waterleidingen. Die is gelukkig goed verlopen, waar ik ook dankbaar voor ben. Nu de rest nog (en dat is nog heel wat  ). | | |
|
|   geplaatst door  marieke op vrijdag 26 oktober 2007 om 12:44 Waterballet in de slaapkamer... lekker frustrerend of niet  Ben benieuwd naar de resultaten (met foto's)!!  | | wat nou?! |
|
|   geplaatst door  jhn1975 op vrijdag 26 oktober 2007 om 16:20 waar komt de douche nu dan? | |
|
|   geplaatst door  marloes op vrijdag 26 oktober 2007 om 21:07 Ze zijn nu heel hard aan het dweilen ik ga er maar vanuit dat alles goed gaat, want anders hadden we hier vast wel wat zien staan. | | Laat de handjes maar wapperen! |
|
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op vrijdag 26 oktober 2007 om 23:04 D'r zit inmiddels een ombouw voor, en we zijn er vanavond ook al in geweest  . Alles doet het  . Morgen de WC-ombouw nog doen en dan zijn de meeste dingen voor het tegelen wel gedaan. Alleen de vloer nog egaliseren. Eline was gisteren al begonnen met het egalisren van de wanden, dat begint er ook al heel steriel uit te zien. | | |
|
|   geplaatst door  Chiwa op zaterdag 27 oktober 2007 om 13:45 quote: Hele kolonies zilvervisjes hebben het veld moeten ruimen, de ondervloer is voor het eerst in 35 jaar droog, en zo kan ik nog wel wat wapenfeiten opnoemen die het verbouwen van een badkamer rechtvaardigen, Chiwa.
Hadden jullie nog nooit eens de boel gewoon netjes opgeruimd na het douchen? quote: Even de werkzaamheden op een rijtje (geen foto helaas, ik zit nu beneden en heb geen puf meer om een foto te maken): - Waterleiding - Afvoer
De hele waterleiding is nu aangelegd en werkend (een wonder op zich), de badmengkraan is ook al 'in place', al ligt eronder alleen maar een teiltje ipv een bad . De afwatering was ook al voor elkaar, totdat ik erachter kwam dat de afvoer van boven (logeerkamer op zolder) nog niet was aangesloten: een waterballet in onze slaapkamer als gevolg .
Dus als ik het goed begrijp moet na dit karwei e slaapkamer grondig verbouwd worden. Als ik zie hoe je een poosje geleden bezig bent geweest met de zolder en weer ik wat al niet meer had ik liever een nieuw huis gekocht. Zou er moedeloos van worden elke paar maanden weer de hele boel overhoop. | |
|
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op zaterdag 27 oktober 2007 om 19:17 quote: Chiwa schreef op zaterdag 27 oktober 2007 om 13:45 het volgende:[..]. Zou er moedeloos van worden elke paar maanden weer de hele boel overhoop. Wij zijn nog te jong voor het bejaardentehuis  We gaan nu lekker uit eten, misschien heb ik vanavond nog wel zin om een foto te maken. | | |
|
|   geplaatst door  NekNek op maandag 29 oktober 2007 om 22:22 En? Al terug?
NIEUWSGIERIG!!!! | |
|
|   geplaatst door  Chiwa op dinsdag 30 oktober 2007 om 01:42 Een foto van het eten of van de slaapkamer? | |
|
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op dinsdag 30 oktober 2007 om 11:15  Er moesten nogal wat van die kleine dingetjes gedaan worden voordat het eruitziet zoals het nu is. Het trektouwtje is vervangen door een lichtknop, er is een nieuw stroompunt voor achter de spiegel gemaakt, er zijn leidingen ingefreesd, de wanden het plafond zijn op bepaalde plaatsen gestuct. Verder is een heleboel lijm van de vorige tegels afgestoken; dit gaat helaas erg langzaam en is rotwerk  Voor er getegeld kan worden, moeten de wanden nog gladder en in de vloer moet op sommige plekken nog wat cement gestort worden, zodat dat ook egaal is. Helaas moet ik ook weer gewoon werken, dus zal het wel allemaal wat minder snel gaan. Gelukkig zijn de vieze stoffige hak- en breekdingen gedaan  | | |
|
|   geplaatst door  Chiwa op woensdag 31 oktober 2007 om 23:06 Voorlopig was je zo te zien dood en doodmoe. Anders duurde die foto geen 4 dagen. | |
|
|   geplaatst door  marloes op vrijdag 2 november 2007 om 21:25 Een praktisch vraagje. Waar douchen jullie in deze weken (of zijn jullie smeer keesjes? ) Succes met de verbouwing! | | Laat de handjes maar wapperen! |
|
|   geplaatst door  Chiwa op vrijdag 2 november 2007 om 23:02 Een mooie badkamer blijft alleen mooi als je hem niet gebruikt.  | |
|
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op zondag 4 november 2007 om 01:44 quote: Chiwa schreef op vrijdag 2 november 2007 om 23:02 het volgende:Een mooie badkamer blijft alleen mooi als je hem niet gebruikt.  Wel af en toe afstoffen  Vandaag maar eens begonnen met tegelen. Het eerste stukje wand is bijna gedaan. De vloer is vandaag ook nog bijgestort, zodat die nu egaal is.. | | |
|
|   geplaatst door  Grijs op zondag 4 november 2007 om 16:13 quote: marloes schreef op vrijdag 2 november 2007 om 21:25 het volgende:Een praktisch vraagje. Waar douchen jullie in deze weken (of zijn jullie smeer keesjes? ) Succes met de verbouwing! Ach, een paar weken zonder douche moet toch kunnen? Nee hoor, we gaan gewoon lekker in bad! Wel voorzichtig, zodat de wanden en de vloer niet nat worden, maar dat lukt wel met een bad. | | Als je over alles direct een mening hebt, denk je dan wel na? |
|
|   geplaatst door  Leonie op maandag 5 november 2007 om 17:54 Zijn er al nieuwe foto's? Ben zeer benieuwd! | | Wat zegt ze? |
|
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op maandag 5 november 2007 om 18:45 quote: Leonie schreef op maandag 5 november 2007 om 17:54 het volgende:Zijn er al nieuwe foto's? Ben zeer benieuwd! ja  | | |
|
|   geplaatst door  marloes op maandag 5 november 2007 om 20:27 Ik wil ook de vorderingen wel zien. | | Laat de handjes maar wapperen! |
|
|   geplaatst door  jhn1975 op dinsdag 6 november 2007 om 17:13 wat is dat voor een t-shirt, is dat niet iets met studenten? | |
|
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op dinsdag 6 november 2007 om 17:16 quote: jhn1975 schreef op dinsdag 6 november 2007 om 17:13 het volgende:wat is dat voor een t-shirt, is dat niet iets met studenten? Ik geloof iets van de Postbank idd. | | |
|
|   geplaatst door  marloes op dinsdag 6 november 2007 om 18:32 Lief dat Judith ook helpt. Helpt ze ook goed? | | Laat de handjes maar wapperen! |
|
|   geplaatst door  Chiwa op donderdag 8 november 2007 om 00:40 Die grote tegels maken de ruimte optisch wel kleiner. Je zou halverwege zwarte streepjes erop kunnen zetten voor het ruimtelijk effect. | |
|
|   geplaatst door  Andere Arjan op donderdag 8 november 2007 om 19:40 Nou, ik heb het eventjes gevolgd via dit topic en volgens mij gaat dat helemaal goed komen met die badkamer. Ook zonder zwarte streepjes zal het een stuk ruimer ogen dan met blauwe tegels... al was het alleen al omdat het daadwerkelijk groter is geworden. | | Waarom zou ik jou niet discrimineren en een ander wel??? |
|
|   geplaatst door  Chiwa op donderdag 8 november 2007 om 20:20 Het gaat om de optische indruk. De werkelijkheid speelt geen rol. In het bad is niets meer ruimte als voor de verbouwing. | |
|
|   geplaatst door  marloes op vrijdag 9 november 2007 om 20:04 Chiwa daar heb je natuurlijk gelijk in, maar voor de verbouwing hadden ze geen bad. Nu hebben ze dus ik weet niet hoeveel meer ruimte en mogelijkheden. | <
|
|