| | Dit is toch The Bluddy Limit? |   |
topicStarter = 489; |   geplaatst door  Chiwa op dinsdag 9 oktober 2007 om 23:09 quote: Algemeen Dagblad: dinsdag 09 oktober 2007
Loverboy sluipt jeugdgevangenis in
BREDA - Een 17-jarig meisje dat is geplaatst in de beperkt beveiligde afdeling De Vliet van de justitiële jeugdinrichting Den Hey-Acker in Breda heeft afgelopen zaterdag zonder toestemming bezoek gehad van haar loverboy. De justitiële jeugdinrichting Den Hey-Acker in Breda FOTO HOOTSMANS.COM Deze jongen wist tijdens zijn weekendverlof ongemerkt binnen te sluipen. Hij is zelf geplaatst in de Rijksinrichting voor Jeugdigen De Hartelborgt in Spijkenisse. Directeur Jaap van der Geest van Den Hey-Acker, bevestigde dinsdag een bericht in Dagblad De Limburger hierover.
Onderzoek wees uit dat de jongen, met medewerking van het meisje, op haar kamer was gekomen door een stang voor het raam weg te halen. Van der Geest gaat aangifte doen tegen de jongen, die in het verleden zelf in de inrichting verbleef. In overleg met de Rijksgebouwendienst zal de beveiliging van de ramen worden aangepast.
(ANP)
Of denk ik nou erg ouderwets? | |
|
ArjanForumdespoot, zonder waterbed :P
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op woensdag 10 oktober 2007 om 00:20 Ik vond het ook wel erg vreemd toen ik het las. Maar ja, hoe moet je als pooier tegenwoordig nog respect afdwingen he? | | |
|
|   geplaatst door  Chiwa op woensdag 10 oktober 2007 om 10:55 Ach, ´t gaat mij niet om de vent, maar om de regelingen. Hij heeft weekendverlof. (En waarom heeft ´ie dat?) En gaat dan bij een andere jeugdgevangenis naar binnen.
Dan vraag je jezelf toch af wat voor een zooitje is het met de leiding-bewaking. | |
|
|   geplaatst door  jhn1975 op woensdag 10 oktober 2007 om 15:24 waarom voeren we niet gewoon de doodstraf weer in? De meerderheid van de bevolking is hier voorstander van. | |
|
|   geplaatst door  marieke op woensdag 10 oktober 2007 om 20:08 quote: jhn1975 schreef op woensdag 10 oktober 2007 om 15:24 het volgende:waarom voeren we niet gewoon de doodstraf weer in? De meerderheid van de bevolking is hier voorstander van. Alsof wij zo even mogen/kunnen beslissen dat iemand de doodstraf verdiend  | | wat nou?! |
|
|   geplaatst door  jhn1975 op woensdag 10 oktober 2007 om 20:16 wel als je het invoert (wij=samenleving=rechter). | |
|
|   geplaatst door  Chiwa op woensdag 10 oktober 2007 om 21:22 Ik ben voor de doodstraf. Maar alleen als er absoluut en ontwijfelbaar bewijs is.
Daar dat zeldzaam is, is het een slechte optie in de regel. Alhoewel de oude cowboy's in het wilde westen daar anders over dachten. | |
|
|   geplaatst door  ghoti op zaterdag 13 oktober 2007 om 00:02 Lastig hoor, met al die voor- en tegenstanders van de doodstraf. Als we nou beginnen met het invoeren van de ddodstraf en alleen maar toepassen op voorstanders. Die zijn er immers niet op tegen.  Dan lost het probleem vanzelf op. Denk ik. Hoop ik. Misschien. | |
|
|   geplaatst door  jhn1975 op zaterdag 13 oktober 2007 om 19:32 welk probleem? | |
|
|   geplaatst door  Chiwa op zaterdag 13 oktober 2007 om 20:17 Moet je er wel erg veel de doodstraf geven. Dat ruimt op en lost gelijkertijd ook het fileprobleem op in de randstad. Maar of het koosjer is.....,  | |
|
|   geplaatst door  jhn1975 op maandag 15 oktober 2007 om 17:20 In regionaal dagblad de Stentor een opmerkelijke brief over SUV's:
De overheid wil suv’s hoger gaan belasten. Het argument is dat deze auto’s meer CO2 en fijnstof uitstoten, en daardoor meer schade veroorzaken aan mens en milieu. Waarom rijdt dan nog niet de ( hele) overheid, en zelfs geen enkele minister in een hybride? Dat er al automatisch meer belasting wordt betaald door de burgers voor deze auto’s telt niet mee (zwaarder dan een middenklasser, dus meer wegenbelasting en meer brandstofverbruik). Maar als je een suv parkeert dan vervuilt hij juist niet. Wat voorkomen kan worden is dat mensen die in de stad wonen in een suv rijden. Dit is te regelen via parkeervergunningen. De enkele keer dat iemand met een suv naar de stad ‘ moet’ is niet interessant. Wat maakt dat de suv’s zoveel aandacht trekken; zijn ze dé bron van fijnstof? Ongeveer 30 procent van het fijnstof is van verkeer afkomstig, waarvan 80 procent van vrachtwagens. Bij benadering 6 procent komt dus van (diesel) personenauto’s; ongeveer 1 procent van het totaal komt van suv’s. Zijn de suv’s de grote bron van CO2? Van de CO2 is tien procent afkomstig van personenauto’s, waarvan minder dan 1 op de 25 een suv is. Minder dan 0,4 procent van het totaal aan CO2 uitstoot in Nederland komt dus van de suv’s. Hoeveel van deze mensen hebben daarbij geen bos achter hun huis die meer dan die CO2 juist weer opvangen? Moeten ze dan niet eerder subsidie op hun bos krijgen? Op het moment zijn de bruikbare alternatieven voor diesel ; biobrandstof, benzine en LPG. De beste oplossing is LPG (of aardgas), maar daar gaat de regering juist de wegenbelasting voor verhogen. Als de overheid een serieuze oplossing zoekt, waarom dan niet roetfilters overslaan, maar gelijk G3 of aardgas installaties subsidiëren als het werkelijk een groot probleem is. Is er geen geld beschikbaar, dan geef je gewoon drie jaar ontheffing voor de wegenbelasting van auto’s die nu op diesel rijden en overstappen op gas. Waar is verder nog écht winst te behalen? Vluchtige organische stoffen ( VOS), komen voor 40 procent voort uit het verkeer. Het grootste deel daarvan in de vorm van benzeen, een toevoeging aan benzine sinds men de loodverbindingen eruit haalde. Vanaf 2000 is het benzeengehalte al verlaagd van 5 naar 1 procent. De ( geregelde 3 weg) kathalysator heeft ook flink geholpen met de verlaging van benzeen in de atmosfeer. Vanaf midden jaren ‘ 90 tot 2006 is het VOS- gehalte op straatniveau al met 80 procent gedaald ondanks de toename in het autogebruik. De benzeen in de benzine kan trouwens geheel vervangen worden door alcoholen (‘biobrandstof’). Niet de enkele nieuwe auto op deze biobrandstof alleen, maar al de benzine aanlengen met een paar procent alcoholen in plaats van benzeen. Daarmee kan je in één klap het gehalte van de ‘ VOS’ in de buitenlucht met 20 procent verlagen, zonder oudere motoren te beschadigen. D. Verveer Epe | |
|
|   geplaatst door  OmeWillem (Geitenbreier) op maandag 15 oktober 2007 om 22:18 Of een toeslag op de wegenbelasting voor vrouwen en bejaarden die een kwartier doen over fileparkeren. Insteken, uitsteken, wéér insteken... en ondertussen draait die motor maar op hoge toeren... | | Ome Willem stopt ermee... knip-knap-knee! |
|
|   geplaatst door  Chiwa op maandag 15 oktober 2007 om 23:37 Er zijn ook veel jongeren die absoluuut niet kunnen manovreren. Dus deze stelling lijkt mij ietwat op ouderen discriminatie.  | |
|
|   geplaatst door  Norbie op dinsdag 16 oktober 2007 om 20:22 Ik vind dat je ook een broeikasheffing moet invoeren op Mexicaans eten. De methaan die dat oplevert is zeer belastend (als het broeikaseffect tenminste bestaat), aangezien het effect van methaan 12 keer sterker is. | | B'dankt voor die Blumen! |
|
|   geplaatst door  Norbie op dinsdag 16 oktober 2007 om 20:23 Oh, en fijn stof vind ik ook erg irritant. Ik ben dan ook zeer voor de ontwikkeling van auto's die grote vlokken uitspugen. Het liefst in een gezellige kleur. Rood ofzo. | | B'dankt voor die Blumen! |
|
|   geplaatst door  Norbie op dinsdag 16 oktober 2007 om 20:25 Gelukkig gaat dat fijne stof tegenwoordig niet meer in mijn haar zitten, aangezien ik dat toch bijna niet meer heb. Moet je eens kijken wat ik daar weer mee bespaar qua gat in de ozonlaag (ik weet het: dat is wat anders dan het broeikaseffect). Al die haarsproeisels die ik niet meer kan gebruiken. Ik vind dat kale mensen een SUV cadeau moeten krijgen van de overheid. Gewoon ter compensatie. [Dit bericht is gewijzigd door Norbie op 16-10-07 20:28] | | B'dankt voor die Blumen! |
|
|   geplaatst door  Norbie op dinsdag 16 oktober 2007 om 20:26 Maar dan niet zo'n X5, Cayenne of XC90. Dat vind ik echt vreselijke bakken. Als het dan toch een SUV moet zijn die ze me gaan geven, doe dan maar een Hyunday Santa Fé of een Kia Sorento. Ik kan immers toch geen SUV betalen. Heb ik er gelijk eentje die bij mijn inkomen past. | | B'dankt voor die Blumen! |
|
|   geplaatst door  Norbie op dinsdag 16 oktober 2007 om 20:27 Loverboys rijden waarschijnlijk wel in een X5. | | B'dankt voor die Blumen! |
|
|   geplaatst door  jhn1975 op dinsdag 16 oktober 2007 om 20:30 SUV zijn niet allemaal zo duur, je moet dan alleen wel wat verder kijken dan maximaal 4 jaar oud. | |
|
|   geplaatst door  Chiwa op dinsdag 16 oktober 2007 om 21:29 't Is wel off-topic, maar met een klein autotje kun je onder de rokken van SUV's kijken. En hij is niet alleen voordeliger in aanschaf maar ook goedkoper in gebruik. | |
|
|   geplaatst door  jhn1975 op woensdag 17 oktober 2007 om 09:38 maar is het leuker? en is het veiliger (voor de inzittenden)? | |
|
|   geplaatst door  HetGroeneMonster op donderdag 18 oktober 2007 om 10:18 Nee, niet leuker, niet veiliger en om nou onder de rokken van SUV's te kijken.....kijk maar uit dat je niet onder de banden komt. En trouwens, als je je zo'n SUV in aanschaf kunt veroorloven, is het ge-/verbruik waarschijnlijk ook kostentechnisch geen probleem.
HGM lust best zo'n SUV!!!! Doet u mij maar een Range Rover! | |
|
|   geplaatst door  Norbie op vrijdag 19 oktober 2007 om 23:46 Ha, die bovenste Blazer (minus de grote wielen, maar plus de normale wielen) stond gisteren naast mijn werk op de parkeerplaats. Nou ja, niet echt die van de foto natuurlijk, maar net zoeen. Werd volgens mij bij elkaar gehouden met plamuur. Wel een gaaf ding trouwens. Daar zul je geen loverboy in zien rijden. | | B'dankt voor die Blumen! |
|
|   geplaatst door  OmeWillem (Geitenbreier) op zaterdag 20 oktober 2007 om 09:26 Ome Willem vindt zijn aanstaande Opel Astra Business 1.7 cdti[/url] al heel wat. En daar mag hij vanaf volgend jaar in rondtuffen hehe!  | | Ome Willem stopt ermee... knip-knap-knee! |
|
|   geplaatst door  Picardijn op zaterdag 20 oktober 2007 om 09:59 Leuke Deawoo. | | Ik heb een beugel en een buikje Het is geen toeval de voorzienigheid. |
|
|   geplaatst door  Chiwa op zaterdag 20 oktober 2007 om 15:09 Mijn autotje is liever en beter voor het millieu wat me zeer aan het hart gaat.  | |
|
|   geplaatst door  OmeWillem (Geitenbreier) op zaterdag 20 oktober 2007 om 17:58 quote: Picardijn schreef op zaterdag 20 oktober 2007 om 09:59 het volgende:Leuke Deawoo. Okeej... beetje jaloers? Of ben je gewoon lomp?  | | Ome Willem stopt ermee... knip-knap-knee! |
|
|   geplaatst door  OmeWillem (Geitenbreier) op zaterdag 20 oktober 2007 om 18:00 quote: Chiwa schreef op zaterdag 20 oktober 2007 om 15:09 het volgende:Mijn autotje is liever en beter voor het millieu wat me zeer aan het hart gaat. [Afbeelding] Nou je groene hart komt in elk geval goed terug op de foto, zo tussen het gras! | | Ome Willem stopt ermee... knip-knap-knee! |
|
|   geplaatst door  Chiwa op zaterdag 20 oktober 2007 om 20:13 Precies, één op vijftieneneenhalf is niet niks. | |
|
|   geplaatst door  Norbie op zaterdag 20 oktober 2007 om 22:23 Dat redt OW's aanstaande diesel ook wel. | | B'dankt voor die Blumen! |
|
|   geplaatst door  Picardijn op zondag 21 oktober 2007 om 21:25 quote: OmeWillem schreef op zaterdag 20 oktober 2007 om 17:58 het volgende:[..] Okeej... beetje jaloers? Of ben je gewoon lomp?  Ik zou willen dat ik jaloers was.  Maar ik krijg nu veel meer brandstofpunten per kilometer  | | Ik heb een beugel en een buikje Het is geen toeval de voorzienigheid. |
|
|   geplaatst door  jhn1975 op zondag 21 oktober 2007 om 23:35 Mijn SUV 4.3 rijd anders ook behoorlijk zuinig, maar liefst 1op10 (snelweg in crousecontrol 110) | |
|
|   geplaatst door  HetGroeneMonster op maandag 22 oktober 2007 om 11:36 1 op 10....dat haal ik niet, helaas. Mijn nieuwe auto blijkt een stukkie onzuiniger te zijn dan ik dacht. Volgens de papieren 1 op 12. In het echt is het 1 op 9.......Snelweg soms 1 op 11.... | |
|
|   geplaatst door  Picardijn op maandag 22 oktober 2007 om 17:50 Ik haal op de snelweg soms 1 op 12 maar meestal niet | | Ik heb een beugel en een buikje Het is geen toeval de voorzienigheid. |
|
|   geplaatst door  jhn1975 op maandag 22 oktober 2007 om 19:59 Dus mijn vette Amerikaanse 4x4 SUV van 15 jaar oud is gewoon enorm groen!!! | |
|
|   geplaatst door  HetGroeneMonster op dinsdag 23 oktober 2007 om 09:46 Dat lijkt mij dan wel! Gefeliciteerd!!! Of eeuh, zijn het misschien geen liters maar gallons die op je meter staan....1 gallon op 10 kilometer is weer niet zo heel groen. | |
|
|   geplaatst door  jhn1975 op dinsdag 23 oktober 2007 om 12:32  , nee zijn wel liters hoor. | |
|
|   geplaatst door  Norbie op dinsdag 23 oktober 2007 om 19:12 1 op 10... erg groen inderdaad  | | B'dankt voor die Blumen! |
|
|   geplaatst door  Chiwa op woensdag 24 oktober 2007 om 13:54 Ik ben heel blij met m'n toet. Hij is echt erg zuinig en niet alleen volgens de fabrikant.
Ik heb het exact bijgehouden. vanaf de eerste dag tot op heden:
totalen sinds deelname
kilometers liters verbruik bedrag tankbonnen kosten per kilometer 33810 2311.91 14.62 € 3.071,72 82 0.091 | |
|
|   geplaatst door  HetGroeneMonster op woensdag 24 oktober 2007 om 14:29 Is dat je andere hobby? | |
|
|   geplaatst door  Chiwa op woensdag 24 oktober 2007 om 20:03 Het is er één van. Ik rij te weinig om er dagwerk aan te hebben.  | |
|
|   geplaatst door  Picardijn op woensdag 24 oktober 2007 om 23:31 Die kilometerstand had ik na 3/4 jaar al ruimschoots gepasseerd. De dagtaak heb ik uitbesteed aan derden, die van hun hobby hun werk hebben gemaakt. | | Ik heb een beugel en een buikje Het is geen toeval de voorzienigheid. |
|
|   geplaatst door  Chiwa op donderdag 25 oktober 2007 om 21:03 Jaja, vroeger reed ik ook een ton per jaar. Maar er komt een tijd dat je files minder leuk vind dan de open haard. | |
|
|   geplaatst door  Picardijn op donderdag 25 oktober 2007 om 21:21 Af en toe sta ik eens in de file, dus wacht ik nog even met een open haard aan te schaffen. Desondanks is een haard beter als de openbare weg. | | Ik heb een beugel en een buikje Het is geen toeval de voorzienigheid. |
|
ArjanForumdespoot, zonder waterbed :P
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op vrijdag 26 oktober 2007 om 02:08 quote: Chiwa schreef op donderdag 25 oktober 2007 om 21:03 het volgende:Jaja, vroeger reed ik ook een ton per jaar. Maar er komt een tijd dat je files minder leuk vind dan de open haard. Hmm, dat was vast niet op de 32-ste  | | |
|
|