Home / Algemeen / [lol] sollicitant klaagt Opzij aan 2 3 [...] 17 18 [Alles]
 [lol] sollicitant klaagt Opzij aan
Dit topic is 18 pagina's lang. [ volgende >> ] [ Alle pagina's ]
topicStarter = 1;
Arjan
Forumdespoot, zonder waterbed :P

Arjan

postaddFavorites
geplaatst door onlineArjan (SuperAdmin) op woensdag 29 augustus 2007 om 15:07
editquote
quote:
Wie kaatst moet de bal verwachten. En jawel, eindelijk is het moment daar dat Opzij-hoofdredacteur Cisca Dresselhuys, al decennia bloedfanatiek strijdster tegen vrouwendiscriminatie, zélf wordt aangeklaagd. Wegens discriminatie van... een man.
Gert-Jan Ankoné, directeur van het Bureau Discriminatiezaken Hollands Midden en Haaglanden, wat is er loos?
“Dresselhuys heeft een mannelijke sollicitant afgewezen vanwege zijn geslacht. Daarmee heeft ze artikel 1 van de Grondwet overtreden.”
Bent u verrast dat het feministische maandblad Opzij geen mannelijke redacteuren aanneemt?
“Je zegt ook niet: natúúrlijk neemt bedrijf X of Y geen allochtonen aan. Toch?”
Dresselhuys stelt dat er geen mannelijke feministen zijn.
“Dat lijkt me juridisch en inhoudelijk geen houdbare stelling. Volgens mij zijn er wel degelijk mannen die zich vereenzelvigen met het feministische gedachtegoed.”
Bent ú feministisch?
“Ik ben voor de Wet Gelijke Behandeling. Dat is het belangrijkste.”
Wat voor instrumenten heeft u om Dresselhuys aan te pakken?
“We corresponderen nog. Als ze blijft vinden dat ze boven de wet staat, wordt het een zaak voor de Commissie Gelijke Behandeling. Met de uitspraak kan onze cliënt eventueel naar de rechter.”
Wil de sollicitant – zijn naam wilt u helaas niet noemen – niet gewoon een leuk relletje?
“Zelfs al is dat zo; Dresselhuys moet zich aan de spelregels houden. Zij benadert anderen met een morele maatstaf, dus mag ze zelf ook met zo’n morele maatstaf benaderd worden.”
bron

profilehomepage
Dit topic is 18 pagina's lang. [ volgende >> ] [ Alle pagina's ]
  Home / Algemeen / [lol] sollicitant klaagt Opzij aan 2 3 [...] 17 18 [Alles]

RSS
delicious | digg | google | | ekudos | technorati