Home / Algemeen / Niemand wil regeren met het CDA
 Niemand wil regeren met het CDA
Dit topic is 1 pagina lang. [ Alle pagina's ]
topicStarter = 1;
Arjan
Forumdespoot, zonder waterbed :P

Arjan

postaddFavorites
geplaatst door onlineArjan (SuperAdmin) op vrijdag 10 november 2006 om 22:57
editquote
Als je zo de meningen van de lijsttrekker mag geloven, wil niemand regeren met het CDA.
Ik denk, als CDA straks op 1 uit de bus komt staan ze allemaal in de rij om te mogen meeregeren, de linkse windvanen (Bos) voorop
profilehomepage
postaddFavorites
geplaatst door onlinewieohwie op vrijdag 10 november 2006 om 23:04
editquote
De VVD voorop want die vinden dat ze het beleid van de afgelopen jaren hebben vastgesteld. En dat willen ze weer op dezelfde manier.
profile
Norbie
... et orbie

Norbie

postaddFavorites
geplaatst door onlineNorbie op vrijdag 10 november 2006 om 23:50
editquote
Volgens mij heeft D66 het monopolie op de term 'windvaan'.
Ik denk dat Wieohwie gelijk heeft (en Arjan dus gedeeltelijk).
profilehomepage

B'dankt voor die Blumen!
postaddFavorites
geplaatst door onlineDJKoster op zaterdag 11 november 2006 om 01:18
editquote
CDA: 55
CU: 15
SGP: 5

Opgelost
profilehomepage

1983: Dik, 1985: Jaap, 1987: Janneke, 1988: Annemieke, 1990: Harm, 2001: Bram, 2004: Lotte
Three tomatoes are walking down the street..
Picardijn
Alias Bob de Bouwer

Picardijn

postaddFavorites
geplaatst door onlinePicardijn op zaterdag 11 november 2006 om 10:50
editquote
Dan moet je de SGP als Sharia Partij neerzetten, maar dan blijft de vraag waarom er een G tussen staat.
profilehomepage

Ik heb een beugel en een buikje
Het is geen toeval de voorzienigheid.
postaddFavorites
geplaatst door onlinejhn1975 op zondag 12 november 2006 om 00:05
editquote
is een meerderheid niet handiger bij een coalitie? tweede kamer heeft nog steeds 150 zetels namelijk.
profile
Picardijn
Alias Bob de Bouwer

Picardijn

postaddFavorites
geplaatst door onlinePicardijn op zondag 12 november 2006 om 12:28
editquote
Laten ze gewoon een kiesdrempel instellen, of het aantal zetels terugbrengen naar 100 wat een zelfde result brengt.
profilehomepage

postaddFavorites
geplaatst door onlinewieohwie op zondag 12 november 2006 om 14:36
editquote
quote:
Picardijn schreef op zondag 12 november 2006 om 12:28 het volgende:
Laten ze gewoon een kiesdrempel instellen, of het aantal zetels terugbrengen naar 100 wat een zelfde result brengt.
Jij wilt gewoon terug in de tijd: de kiesdrempel is afgeschaft en de uitbreiding van 100 tweedekamerzetels naar 150 heb ik nog bewust meegemaakt.
Waarom zouden we ook, als de verhoudingen in de samenleving er niet door veranderen. We zouden het gedachtengoed van bv Geert Wilders niet meer in de TK gewaar worden. Evenmin als van andere (kleine) partijen. Zij geven juist optimaal de mogelijk aan uiteenlopende groepen in de samenleving om zich vertegenwoordigd te weten.
Ze zijn als vertegenwoordiging niet schadelijk, en dragen af en toe zelfs bij aan het politieke klimaat.
Het is niet meer dan spijtig dat we met het verdwijnen van Gonnie Oudenallen een ludiek aspect zullen missen. Maar zij vertegenwoordigde niemand, behalve zichzelf.
En slimmerikken als 'boer' Koekkoek en Janmaat scherpen andere politici alleen maar op. Dat er iets mis zou kunnen zijn met hun gedachtengoed betekent niet dat hun volgelingen zich niet meer vertegenwoordigd mogen weten.
profile
postaddFavorites
geplaatst door onlinejhn1975 op zondag 12 november 2006 om 15:40
editquote
Wilders staat op 6 zetels in de peiling, met een kamer van 100 zetels komt hij er nog met gemak in. Alleen D66 en de partij voor de Dieren heeft dan een probleem, maar of we daar zoveel aan verliezen?

Terug naar 100 zetels lijkt me wel mooi, zowel in esthetische zin (elke zetel is precies 1% steun uit de bevolking) als om de voorkomen dat te veel parlemantariers zich willen profileren of zich bezighouden met details ipv de grote lijnen. Bovendien is het goedkoper.
profile
Picardijn
Alias Bob de Bouwer

Picardijn

postaddFavorites
geplaatst door onlinePicardijn op zondag 12 november 2006 om 23:11
editquote
Verkiezingsdatum 6 mei 1998 Uitgebrachte stemmen 8.607.787 Opkomst 73,3 %
Verkiezingsdatum 15 mei 2002 Uitgebrachte stemmen 9.501.152 Opkomst 79,0%
Verkiezingsdatum 22 januari 2003 Uitgebrachte stemmen 9.654.475 Opkomst 79,9%

Bij ongeveer 16,5 miljoen inwoners is 58% dmv een stem vertegenwoordigd.
126.000 mensen hebben op een partij gestemd die niet vertegenwoordigd is in de kamer. Bij een kiesdrempel van +/- 65.000 stemmen zou dit 2 zetels betekenen.....die nu ingevuld zijn door een andere partij (een roulerende stoel zou dan een democratiesche optie kunnen zijn met een spreektijd van 2 seconden)

Bij 100 zetels in de kamer zou men dus van 68.000 naar 96.000 stemmen (gezien naar 2003) moeten gaan voor een zetel. Zou men dat reflecteren naar de huidige kamer dan zou geen enkele partij de kamer moeten verlaten.
Dit brengt de vertegenwoordiging van het volk geenzins in gevaar en de janmaats kunnen waarschijnlijk nog beter koekoeken.
profilehomepage

postaddFavorites
geplaatst door onlinewieohwie op zondag 12 november 2006 om 23:15
editquote
quote:
jhn1975 schreef op zondag 12 november 2006 om 15:40 het volgende:
Wilders staat op 6 zetels in de peiling, (...)
De enige echte peiling is op 22 november.
profile
Dit topic is 1 pagina lang. [ Alle pagina's ]
  Home / Algemeen / Niemand wil regeren met het CDA

RSS
delicious | digg | google | | ekudos | technorati