geplaatst door Picardijn op dinsdag 26 november 2002 om 21:31
1 Wat heeft het voor een nut? Wel leuk in Astrix en Obelix maar dan houdt het toch echt op. 2 De celveroudering is al vroeg ingezet een dergelijk kind zal nooit langer leven dan het "orgineel" 3 Wat voor een wetenschappelijk nut heeft het? Zelfs hier zie ik geen ethische noodzaak.
Alles wat kunstmatig gekloond wordt vind ik al een grens te ver, dat mensen zich laten verlagen door dit soort walgelijke praktijken.
Ik heb een beugel en een buikje Het is geen toeval de voorzienigheid.
geplaatst door Gert op woensdag 27 november 2002 om 00:01
Als je een mens kloont kun je die gebruiken voor reserve-onderdelen. Als iemand zijn arm eraf moet, dan kan je die van zijn kloon afhalen. Ook een hersentransplantatie of harttransplantatie kan nu heel makkelijk. Bart de Graaf had nog geleefd als hij gekloond was misschien, want dan had hij een nier van zijn kloon kunnen pakken.
geplaatst door Picardijn op woensdag 27 november 2002 om 00:11
Als ik een paar nieuwe armen wil dan neem ik wel een paar varkenspootjes, stel je voor 2 indentieke picardijnen. En dan niet als 2ling geboren. De ene demonteer je om de ander een beter leefgenot te geven
geplaatst door Laurens op zaterdag 30 november 2002 om 18:07
quote:Gert schreef op woensdag 27 november 2002 00:01 het volgende: Als je een mens kloont kun je die gebruiken voor reserve-onderdelen. Als iemand zijn arm eraf moet, dan kan je die van zijn kloon afhalen. Ook een hersentransplantatie of harttransplantatie kan nu heel makkelijk. Bart de Graaf had nog geleefd als hij gekloond was misschien, want dan had hij een nier van zijn kloon kunnen pakken.
suggereer je hiermee dat de kloon niet als volwaardig mens gezien hoeft te worden? Ik geloof dat je dan iets vergeet.
geplaatst door marloes op dinsdag 3 december 2002 om 13:31
Volgens mij leven kloon en de gekloonde allebei gewoon naast elkaar. Je kunt je eigen kloon dus niet gebruiken voor de reserve onderdelen. En dan zie ik nog een probleem. Jij gaat bezig met je dingen en je kloon ook. Ben jij meer dan je kloon? Het zou dan ook andersom kunnen zijn. De kloon krijgt een ongeluk en vraagt jou om je benen af te staan zodat kloontje weer kan lopen. Lijkt mij ook niet de bedoeling. Kloon dus maar niet veel te veel geregel.
geplaatst door René op dinsdag 3 december 2002 om 19:01
Ik denk meer aan een kloon die bijvoorbeeld hersendood wordt gehouden of die bepaalde genen mist waardoor die geen bewustzijn heeft. Deze ligt als het ware in een opslag. Op het moment dat jij een onderdeel nodig hebt, wordt dit eruit gehaald en weer een nieuw onderdeel aangegroeid of iets dergelijks. Klonen met als doel meer mensen maken om op aarde rond te wandelen met een eigen bewustzijn kan nooit de bedoeling zijn.
Ik wil wel even duidelijk maken dat ik klonen volledig etisch onverantwoord vind. Stel je voor dat ieder mens dankzij reserve-onderdelen honderden jaren oud wordt. Die produceert tig kinderen die ook weer zo oud worden. Dan is de aarde snel overbevolkt... de wereld kan er alleen maar nog slechter van worden imo (denk hongersnood, machtsstrijd enz. die verzoveelvoudigt).
geplaatst door marloes op woensdag 4 december 2002 om 14:04
Dus klonen hersendood houden is wel goed? Je wil geen overbevolkte aarde maar je wil wel reserve onderdelen voor jezelf. Nou moet je mij een uitleggen waar jij je reserve onderdelen wil bewaren. Een ziekenhuis kan niet, we zitten nu al met lange wachtlijsten en personeel tekort. Ik zou niet weten waar onze lieve handige kloontjes zich dan zouden moeten bevinden.
Je hebt trouwens wel gelijk als je zegt dat klonen etisch onverantwoord is.
geplaatst door Grijs op woensdag 4 december 2002 om 14:21
quote:marloes schreef op woensdag 4 december 2002 14:04 het volgende: Dus klonen hersendood houden is wel goed? Je wil geen overbevolkte aarde maar je wil wel reserve onderdelen voor jezelf. Nou moet je mij een uitleggen waar jij je reserve onderdelen wil bewaren. Een ziekenhuis kan niet, we zitten nu al met lange wachtlijsten en personeel tekort. Ik zou niet weten waar onze lieve handige kloontjes zich dan zouden moeten bevinden.
Je hebt trouwens wel gelijk als je zegt dat klonen etisch onverantwoord is.
René zegt dat hij die prakrijken etisch onverantwoord vindt, hij is het daar dus niet mee eens. Hij geeft alleen weer, hoe dat klonen er volgens hem in de praktijk eruit gaat zien.
Als je over alles direct een mening hebt, denk je dan wel na?
geplaatst door Gert op woensdag 4 december 2002 om 14:21
quote:marloes schreef op woensdag 4 december 2002 14:04 het volgende: Dus klonen hersendood houden is wel goed? Je wil geen overbevolkte aarde maar je wil wel reserve onderdelen voor jezelf. Nou moet je mij een uitleggen waar jij je reserve onderdelen wil bewaren. Een ziekenhuis kan niet, we zitten nu al met lange wachtlijsten en personeel tekort. Ik zou niet weten waar onze lieve handige kloontjes zich dan zouden moeten bevinden.
Die klonen kunnen gewoon in een klonenpakhuis hoor, daar heb je echt geen ziekenhuis voor nodig. Omdat ze hersendood zijn kunnen ze ook niet klagen over de behuizing waarin ze zitten. Misschien is het ook wel mogelijk om een familiekloon te gebruiken ipv een kloon voor iedereen apart. Dat scheelt ook weer ruimte.
quote: Je hebt trouwens wel gelijk als je zegt dat klonen etisch onverantwoord is.
geplaatst door Arjan (SuperAdmin) op woensdag 4 december 2002 om 21:47
quote:Picardijn schreef op woensdag 4 december 2002 16:24 het volgende: Wat is ethisch tegenwoordig.....in 1940 dacht men er weer heel anders over.
Hmm, voornamelijk Joseph Mengele dacht er anders over. De duitse opinie was zo bespeeld dat men dacht dat het niet meer over mensen ging. De normen en waarden van toen waren idd erg scheef getrokken.
geplaatst door Grijs op donderdag 5 december 2002 om 00:02
quote:Gert schreef op woensdag 4 december 2002 14:21 het volgende: Die klonen kunnen gewoon in een klonenpakhuis hoor, daar heb je echt geen ziekenhuis voor nodig. Omdat ze hersendood zijn kunnen ze ook niet klagen over de behuizing waarin ze zitten. Misschien is het ook wel mogelijk om een familiekloon te gebruiken ipv een kloon voor iedereen apart. Dat scheelt ook weer ruimte.
Volgens mij is het de bedoeling om alleen die onderdelen te klonen die benodigd zijn. Op die manier ben je niet meer afhankelijk van donors en heb je bovendien (vrijwel?) geen kans op afstoting door het lichaam, omdat het eigen weefsel is.
geplaatst door Picardijn op donderdag 5 december 2002 om 00:05
Je bedoeld dus meer als een varken met een arm die gelijk is aan die van jezelf. Dat vind ik ook niet ethisch. De opnine van tegenwoordig bespeelt de mensen tegenwoordig ook op zo'n manier. Kijk maar eens naar de objectiviteit van bijvoorbeeld het SBS nieuws of wat er op lijkt
geplaatst door Grijs op donderdag 5 december 2002 om 00:14
quote:Picardijn schreef op donderdag 5 december 2002 00:05 het volgende: Je bedoeld dus meer als een varken met een arm die gelijk is aan die van jezelf. Dat vind ik ook niet ethisch.
En zeker niet esthetisch. Volgens mij was die muis met dat oor (weten jullie wat ik bedoel?) daar ook een voorbeeld van. Maar waarom zou het klonen op die manier verkeerd zijn?
geplaatst door marloes op donderdag 5 december 2002 om 13:22
Is het niet zo dat er gekloond moet worden als de gekloonde nog maar net in ontwikkeling is. Bij mensen dus nog een foetus. Als dit namelijk zo is dan kunnen we toch nog niet bepalen wat er in de toekomst misschien nodig is? Ik kan niet in de toekomst kijken jullie wel?