| | Onkruid tussen de tegels weghalen |   |
topicStarter = 22; |   geplaatst door  Andere Arjan op maandag 2 mei 2005 om 18:23 In onze prachtige voortuin liggen grindtegels afgewisseld met kleine 5x20 steentjes.Tussen de naden/voegen groeit onkruid, vast een ieder bekend probleem. Oplossing zou zijn tegels eruit, (wit) zand eronder en opnieuw leggen maar da's mij te radicaal. Andere oplossing zou zijn met zo'n krab-ding tussen de voegen prutsen maar dan kan ik elke week opnieuw denk ik. Wie heeft er een makkelijke, snelle manier om het onkruid weg te krijgen en weg te laten blijven? En nee, ik ben niet van plan de tuin te gaan asfalteren  | | Waarom zou ik jou niet discrimineren en een ander wel??? |
|
|   geplaatst door  Sjoerd op maandag 2 mei 2005 om 18:29 Met de hogedrukreiniger, dat gaat supermakkelijk en je tegels worden ook nog eens mooi schoon !! | |
|
|   geplaatst door  Appelmoes?? op maandag 2 mei 2005 om 19:26 Gif | | 'Het is geel, soppig en niet een gemalen kanarie...' |
|
|   geplaatst door  louis op maandag 2 mei 2005 om 21:07 Vlammenwerper | |
|
|   geplaatst door  DJKoster op maandag 2 mei 2005 om 21:19 Graag uitvoerbare (en niet schadelijke) tips posten  En elke week met zo'n krabding valt wel mee hoor, ik dacht dat 1 keer per maand wel voldoende is (ik heb enige ervaring van de stoepjes bij mijn ouders) Of je haalt de tegels eruit en je legt een mooi grasveldje aan  | | 1983: Dik, 1985: Jaap, 1987: Janneke, 1988: Annemieke, 1990: Harm, 2001: Bram, 2004: Lotte Three tomatoes are walking down the street.. |
|
|   geplaatst door  wieohwie op maandag 2 mei 2005 om 22:02 Emmer met 3 lt water, flinke scheut bleekmiddel, pak zout, goed roeren, met ruim water plus... schrobben. De grindtegels worden dan mooi helder. Onkruid sterft, en komt niet zo erg snel terug. Bijhouden is daarna een fluitje van een cent. | |
|
ArjanForumdespoot, zonder waterbed :P
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op maandag 2 mei 2005 om 22:45 quote: DJKoster schreef op maandag 2 mei 2005 om 21:19 het volgende: [..] (en niet schadelijke) tips [..]
Dat is het probleem dus. Niet schadelijke tips helpen niet. Tip: Probeer aan verboden gif te komen. Dat werkt het beste, je kan het meestal nog in Duitsland krijgen. In Nederland is het verketterd door de milieulobby en door de politici uit bangheid verboden. | | |
|
|   geplaatst door  bloemier op maandag 2 mei 2005 om 22:55 tegels er uit onkruid doek er onder grint er op en wat heb jij dan een mooi tuintje.
andere oplossing is toch echt gewoon krabben. en inderaad dan moet je het mischien na een maand ofzo weer doen | | water...... |
|
|   geplaatst door  Appelmoes?? op maandag 2 mei 2005 om 23:15 Gif hoeft niet eens zo heel schadelijk zijn en @DJ: Het was een serieuze post. | | 'Het is geel, soppig en niet een gemalen kanarie...' |
|
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op maandag 2 mei 2005 om 23:16 Gif is Goed | | |
|
|   geplaatst door  Andere Arjan op maandag 2 mei 2005 om 23:18 quote: Arjan schreef op maandag 2 mei 2005 om 23:16 het volgende: Gif is Goed Zolang het maar niet in grote hoeveelheden gaat denk ik maar. Gif lijkt mij prima. | | Waarom zou ik jou niet discrimineren en een ander wel??? |
|
|   geplaatst door  bloemier op maandag 2 mei 2005 om 23:38 met gif moet je alleen oppassen dat je geen andere planten bestuift als het ware..
dat is altijd het lastiger van gif..
maar op zich kan gif niet zo heel veel kwaad. | | water...... |
|
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op maandag 2 mei 2005 om 23:56 Wie wil er nu andere planten tussen de tegels.... | | |
|
|   geplaatst door  Andere Arjan op dinsdag 3 mei 2005 om 11:36 We hebben wel 2 perkjes tussen de tegels... een beetje voorzichtig daarmee dus. | | Waarom zou ik jou niet discrimineren en een ander wel??? |
|
|   geplaatst door  louis op dinsdag 3 mei 2005 om 12:13 Met een gasbrander oid werkt serieus.. | |
|
|   geplaatst door  Appelmoes?? op dinsdag 3 mei 2005 om 12:31 Dat werkt niet gezien je dan niet de wortels weg krijgt. | | 'Het is geel, soppig en niet een gemalen kanarie...' |
|
|   geplaatst door  Sjoerd op dinsdag 3 mei 2005 om 12:40 Dat van mij was een serieuze post, aangezien wij het ook altijd op die manier doen en zoals ik al zei: Je tegels worden er ook nog eens mooi schoon van !! | |
|
|   geplaatst door  Andere Arjan op dinsdag 3 mei 2005 om 13:03 tegels schoon=goed, dus nu nog een hogedrukreiniger regelen... gif kan dan later nog. | | Waarom zou ik jou niet discrimineren en een ander wel??? |
|
|   geplaatst door  Leonie op dinsdag 3 mei 2005 om 15:11 quote: Andere Arjan schreef op maandag 2 mei 2005 om 18:23 het volgende: In onze prachtige voortuin liggen grindtegels afgewisseld met kleine 5x20 steentjes.Tussen de naden/voegen groeit onkruid, vast een ieder bekend probleem. Je kunt ook besluiten dat je het mooi vindt  | | Wat zegt ze? |
|
|   geplaatst door  marloes op dinsdag 3 mei 2005 om 21:23 nee dat is het niet | | Laat de handjes maar wapperen! |
|
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op zondag 8 mei 2005 om 15:27 Ik heb gisteren zelf met de hogedrukreiniger onkruid weggespoten; het werkt ideaal! | | |
|
|   geplaatst door  stanley op vrijdag 15 juli 2005 om 20:04 | |
|
|   geplaatst door  stanley op vrijdag 15 juli 2005 om 20:05 die bedoelde ik | |
|
|   geplaatst door  DJKoster op vrijdag 15 juli 2005 om 21:28 quote: stanley schreef op vrijdag 15 juli 2005 om 20:05 het volgende: die bedoelde ik Ik heb het linkje even gefixt..  Inmiddels heeft Andere Arjan vast weer onkruid tussen zijn tegels dus misschien heeft hij er wat aan.. | | 1983: Dik, 1985: Jaap, 1987: Janneke, 1988: Annemieke, 1990: Harm, 2001: Bram, 2004: Lotte Three tomatoes are walking down the street.. |
|
|