| | Hier komen in de toekomst foto's te staan. |   |
topicStarter = 1;ArjanForumdespoot, zonder waterbed :P
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op dinsdag 15 maart 2005 om 00:00 Aangezien ik (nog) geen digitale EOS camera heb, maar wel de nieuwe lens wilde testen, heb ik wat testfoto's gemaakt. Van Grijs moest ik even wat waarden noteren (heel slim, moest ik vroeger ook al van mijn vader). Dus dat doe ik nu. En dan, over een tijdje, als de foto's ontwikkeld en afgedrukt zijn, scan ik ze in en plaats ik ze *misschien* wel hier  . code: 1: F5.6 10" (2") 2: F5.6 15" (1.5") |
| | |
|
|   geplaatst door  wieohwie op dinsdag 15 maart 2005 om 10:15 ben benieuwd | |
|
|   geplaatst door  Andere Arjan op dinsdag 15 maart 2005 om 11:19 En waar is de zeer interessante informatie over de nieuwe lens? Plaatjes en specs wil ik zien! | | Waarom zou ik jou niet discrimineren en een ander wel??? |
|
|   geplaatst door  smurf op dinsdag 15 maart 2005 om 11:49 volgens mij in het opwindende dingen topic of het zaterdag dingen topic | |
|
|   geplaatst door  Appelmoes?? op dinsdag 15 maart 2005 om 11:52 | | 'Het is geel, soppig en niet een gemalen kanarie...' |
|
|   geplaatst door  louis op zaterdag 9 april 2005 om 08:34 Mag ik kritiek geven?  Op de eerste foto vind ik de gele vlekjes nogal afleiden, misschien kun je dit in PS wegwerken? Voor de rest een leuke foto. Dit vind ik wel de mooiste foto, vooral dat hij zo mooi scherp is met een mooie DOF/ Ik vind de achtergrond nogal afleiden, misschien de volgende keer een andere DOF? Maar wel 3 hele mooie foto's  | |
|
|   geplaatst door  wieohwie op zaterdag 9 april 2005 om 12:16 De eerste foto is inderdaad wat 'vlekkerig'. De middelste is erg goed vanwege de scherpte-diepte, en ook vanwege de gezichtstekening. Als zijn rechteroog ook op de foto stond had het gezicht meer expressie gekregen, maar dan was de gezichtslijn ws minder geweest. Een scherpe foto maakt alles mooier, dat is goed te zien. | |
|
ArjanForumdespoot, zonder waterbed :P
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op zaterdag 9 april 2005 om 12:53 Die vlekkerigheid heeft een aantal redenen: 1: De muur is daar gewoon vlekkerig, 2: De foto is niet mooi afgedrukt (budgetfoto's, gewoon het goedkoopste omdat het testfoto;s waren) 3: Foto is ingescand en verder niet nabewerkt. Offtopic: DOF is in het Nederlands gewoon scherptediepte (maar wel wat langer om te typen  ). | | |
|
|   geplaatst door  louis op zaterdag 9 april 2005 om 14:56 quote: Arjan schreef op zaterdag 9 april 2005 om 12:53 het volgende:Die vlekkerigheid heeft een aantal redenen: 1: De muur is daar gewoon vlekkerig, 2: De foto is niet mooi afgedrukt (budgetfoto's, gewoon het goedkoopste omdat het testfoto;s waren) 3: Foto is ingescand en verder niet nabewerkt. Offtopic: DOF is in het Nederlands gewoon scherptediepte (maar wel wat langer om te typen  ). Daarom zijn het ook mooie foto's  Vooral de 2e vind ik mooi om groter af te laten drukken spoiler: bij de albert heyn kun je voor 3,97 poster af laten drukken  | |
|
|   geplaatst door  Andere Arjan op zaterdag 9 april 2005 om 17:02 Ik heb de eer gehad om een paar foto's te mogen maken met Arjan's lens op mijn eigen canon, en vandaag heb ik ze opgehaald! Mijn bevindingen: +De scherpte is vol open en ver ingezoomd (groot diafragma/lage waarde) nog steeds netjes. +De lens voelde degelijk aan, degelijker dan de gemiddelde canon kitlens. -Ik heb het idee dat de kleuren iets minder spreken dan bij foto's gemaakt met mijn canon 28-105 USM (prosumer) lens, maar dit kan ook te maken hebben met de belichtingssituatie en persoonlijke voorkeur...
Ik zal de foto's binnenkort scannen en er bij plaatsen. | | Waarom zou ik jou niet discrimineren en een ander wel??? |
|
|   geplaatst door  louis op zaterdag 9 april 2005 om 18:16 En hoe zit het met vervorming onder in de hoeken? Dat vind ik zelf wel een belangrijk aandachtspunt  (Het is een MF toch?) | |
|
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op zaterdag 9 april 2005 om 18:26 Het is een AF/MF  De kleuren vond ik (dacht ik) ook tegenvallen in de zoeker, maar de afdrukken vallen me best mee. Ook de vervorming viel mee, dat had ik in Groningen (waar ik de lens had opgehaald) al getest. Wat ik juist als minpunt(je) zie is het gewicht, de lens is best zwaar. Maar gelukkig nog niet zo zwaar dat-ie een apart handvat nodig heeft. Vandaag in Enschede een polafiltertje gehaald en meteen maar een draadontspanner, vooral dat laatste zat ik me al een tijdje aan te ergeren (meer aan Canon eik, omdat de EOS geen mechanische draadontspanner heeft). Vandaag een nieuw rolletje erin gestopt, ik denk ndat ik die ook zo vol heb met testfoto's. @Andere Arjan: ik ben benieuwd naar jouw foto's. @Louis: kun jij eens een foto plaatsen met jouw lens? | | |
|
|   geplaatst door  louis op zaterdag 9 april 2005 om 18:50 Ik zal deze week als het uitkomt nog even een rolletje volschieten zodat ik ze voor 11 cent kan laten afdrukken. Ik zit nu namelijk met 2 rolletjes van 36 en 1 van 24, dus dat is net geen honderd, en zoveel heb je er nodig voor korting. Dan zal ik wel wat posten zodat het afgedrukt is  Op welke ISO heb je geschoten trouwens, ik gebruik gewoon 400, maarja... | |
|
|   geplaatst door  Appelmoes?? op zaterdag 9 april 2005 om 19:08 quote: Arjan schreef op zaterdag 9 april 2005 om 18:26 het volgende: Vandaag in Enschede een polafiltertje gehaald en meteen maar een draadontspanner, vooral dat laatste zat ik me al een tijdje aan te ergeren (meer aan Canon eik, omdat de EOS geen mechanische draadontspanner heeft). Offtopic: Is de forumdespoot van plan om morgenochtend in E'de Oost te kerken? Dit ivm een video en een cd... | | 'Het is geel, soppig en niet een gemalen kanarie...' |
|
|   geplaatst door  Laurens op zaterdag 9 april 2005 om 22:21 quote: Appelmoes?? schreef op zaterdag 9 april 2005 om 19:08 het volgende: Dit ivm een video en een cd...[/offtopic] Dus jij komt even naar R'dam begrijp ik hieruit?  | | |
|
|   geplaatst door  Appelmoes?? op zondag 10 april 2005 om 01:14 Ohja! Was ik alweer vergeten  | | 'Het is geel, soppig en niet een gemalen kanarie...' |
|
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op maandag 11 april 2005 om 21:50 Net weer ff wat gedaan, ik geloof dat dit de waarden waren (  ) code: 1: F4.0 3" (3") 2: F4.0 4" (4") 3: F9.0 10" (10") 4: F5.6 1.5" (1.5") |
| | |
|
|   geplaatst door  louis op maandag 11 april 2005 om 21:56 Weet je toevallig ook nog de ISO waarde? | |
|
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op maandag 11 april 2005 om 22:33 200
-edit: Eigenlijk te hoog voor nachtopnames, maar ja. | | |
|
|   geplaatst door  Andere Arjan op dinsdag 3 mei 2005 om 13:01 En dan eindelijk de foto's die ik met Arjan's lens heb gemaakt: Een bloem voor het raam:  Marloes kijkt naar Daan:  En Daan kijkt terug:  | | Waarom zou ik jou niet discrimineren en een ander wel??? |
|
|   geplaatst door  Grijs op dinsdag 3 mei 2005 om 13:23 Mooie foto's, vooral de laatste!  | | Als je over alles direct een mening hebt, denk je dan wel na? |
|
|   geplaatst door  Andere Arjan op dinsdag 3 mei 2005 om 14:04 quote: Grijs schreef op dinsdag 3 mei 2005 om 13:23 het volgende:Mooie foto's, vooral de laatste! [Afbeelding]  Bedankt! | | Waarom zou ik jou niet discrimineren en een ander wel??? |
|
|   geplaatst door  bloemier op dinsdag 3 mei 2005 om 15:50 quote: K3 schreef op dinsdag 3 mei 2005 om 14:06 het volgende:Die bloem is een 'bloem'  die bloem is een Anthurium... alleen is die beetje oud. wel mooi gemaakt zo die foto's! | | water...... |
|
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op zondag 8 mei 2005 om 15:28 Anthurium, is dat Latijns voor 'plastic bloem'? Want dat is het namelijk (met een staaldraadje in de steel)  . | | |
|
|   geplaatst door  bloemier op zondag 8 mei 2005 om 15:57 tss maken ze gewoon van plastic een bloem en laten ze die ook nog er oud uit zien oh oh oh....  | | water...... |
|
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op maandag 9 mei 2005 om 00:10 quote: Arjan schreef op maandag 11 april 2005 om 21:50 het volgende:Net weer ff wat gedaan, ik geloof dat dit de waarden waren (  ) code: 1: F4.0 3" (3") 2: F4.0 4" (4") 3: F9.0 10" (10") 4: F5.6 1.5" (1.5") |
Het rolletje is vol, dus binnenkort maar eens (laten) wegbrengen.... | | |
|
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op woensdag 11 mei 2005 om 23:48 quote: Arjan schreef op maandag 9 mei 2005 om 00:10 het volgende: [..] Het rolletje is vol, dus binnenkort maar eens (laten) wegbrengen.... tsssk, en de beste van de vier (volgens de indexprint) drukken ze niet eens af  | | |
|
|   geplaatst door  louis op donderdag 12 mei 2005 om 16:03 Wat was er dan mis mee? | |
|
|   geplaatst door  Laurens op donderdag 12 mei 2005 om 17:52 quote: Arjan schreef op woensdag 11 mei 2005 om 23:48 het volgende:[..] tsssk, en de beste van de vier (volgens de indexprint) drukken ze niet eens af  Kun je alsnog (bij een fatsoenlijke fotobooer kosteloos) om vragen | | |
|
|   geplaatst door  Grijs op donderdag 12 mei 2005 om 22:44 quote: Laurens schreef op donderdag 12 mei 2005 om 17:52 het volgende: [..] Kun je alsnog (bij een fatsoenlijke fotobooer kosteloos) om vragen Bij ons op het winkelcentrum zit geen fatsoenlijke fotoboer, alleen een DA. | | Als je over alles direct een mening hebt, denk je dan wel na? |
|
|   geplaatst door  norbertbosman op donderdag 30 juni 2005 om 11:34 | | Norbert |
|
|   geplaatst door  HetGroeneMonster op donderdag 30 juni 2005 om 11:37 Mooi plaatje man! Super! Waar is het? | |
|
|   geplaatst door  norbertbosman op donderdag 30 juni 2005 om 12:54 Thanx...het is in park Sonsbeek in Arnhem. | | Norbert |
|
K3Arjan @ Work :)
 |   geplaatst door  K3 op donderdag 30 juni 2005 om 12:57 quote: norbertbosman schreef op donderdag 30 juni 2005 om 12:54 het volgende: Thanx...het is in park Sonsbeek in Arnhem. Nu al heimwee?  Mooie foto! | | |
|
|   geplaatst door  ovenvisje op donderdag 30 juni 2005 om 15:46 waar woont hij nu dan? | |
|
K3Arjan @ Work :)
 |   geplaatst door  K3 op donderdag 30 juni 2005 om 16:00 zwollywood | | |
|
|   geplaatst door  Grijs op donderdag 30 juni 2005 om 23:36 quote: HetGroeneMonster schreef op donderdag 30 juni 2005 om 11:37 het volgende: Mooi plaatje man! Super! Waar is het? Mooi, hè? Hier fiets ik 4x per week langs (langs dit park dus, niet deze plek) en elke keer vergeet ik een fototoestel mee te nemen... Erg mooie foto trouwens, dat lukt me sowieso niet. Ik krijg nooit het plaatje op de foto wat ik in m'n hoofd heb (moet ik ook niet meer doen, denk ik: plaatjes in m'n hoofd maken) en zelden zijn ze erg mooi. Ik bedoel 8x. 4x heen, 4x terug. | | Als je over alles direct een mening hebt, denk je dan wel na? |
|
|   geplaatst door  norbertbosman op vrijdag 1 juli 2005 om 07:51 quote: K3 schreef op donderdag 30 juni 2005 om 12:57 het volgende:[..] Nu al heimwee?  Ellukuh avond janken!  | | Norbert |
|
|