Home / Computers & Electronica / Firefox 1.0 is uit
 Firefox 1.0 is uit
Dit topic is 1 pagina lang. [ Alle pagina's ]
topicStarter = 1;
Arjan
Forumdespoot, zonder waterbed :P

Arjan

postaddFavorites
geplaatst door onlineArjan (SuperAdmin) op dinsdag 9 november 2004 om 23:10
editquote
quote:
De Mozilla Foundation heeft na de eerdere lanceringen van Firefox 1.0 release candidates, nu ook de definitieve versie van Firefox 1.0 vrijgegeven. Onder de hongerige en op nieuwtjes beluste surfers is blijkbaar een enorme opwinding ontstaan, aangezien de Mozilla Foundation-site sinds de aankondiging overbelast is. Sinds de intrede van de Firefox-browser, heeft het programma zich op een steeds groter wordende belangstelling mogen verheugen.
Bron: www.tweakers.net

Firefox is hier helemaal extragratis te verkrijgen.
profilehomepage
OmeWillem
Lust je ook een broodje...

OmeWillem

postaddFavorites
geplaatst door onlineOmeWillem (Geitenbreier) op donderdag 11 november 2004 om 10:50
editquote
Stel dat ome Willem kiest voor Firefox... Moet hij dan allerlei verschillende add-ons downloaden om op hetzelfde functionaliteiten-niveau te komen als Internet Explorer?
profile

Ome Willem stopt ermee... knip-knap-knee!
Arjan

Arjan

postaddFavorites
geplaatst door onlineArjan (SuperAdmin) op donderdag 11 november 2004 om 10:54
editquote
quote:
OmeWillem schreef op donderdag 11 november 2004 om 10:50 het volgende:
Stel dat ome Willem kiest voor Firefox... Moet hij dan allerlei verschillende add-ons downloaden om op hetzelfde functionaliteiten-niveau te komen als Internet Explorer?

Welke functionaliteiten bedoel je?
ActiveX controls zodat iedereen je computer kan leeghalen?
JPEG-fouten zodat iedereen je PC kan overnemen?
Javascript-bugs, zodat je hele adresboek over het internet wordt geslingerd?
Zelf-installerende niet verwijderbare 'handige' knoppenbalken die je surfgedrag elke minuut doorgeven?

Neen, dat zit er niet bij. Eenmalig zou je flash of swfplayer moeten installeren, maar dat gebeurt door een enkele muisklik .
profilehomepage
OmeWillem
Lust je ook een broodje...

OmeWillem

postaddFavorites
geplaatst door onlineOmeWillem (Geitenbreier) op donderdag 11 november 2004 om 14:48
editquote
Klinkt goed! Waarom probéért ome Willem het niet gewoon?
profile

Ome Willem stopt ermee... knip-knap-knee!
Picardijn
Alias Bob de Bouwer

Picardijn

postaddFavorites
geplaatst door onlinePicardijn op zaterdag 13 november 2004 om 10:52
editquote
Op de mozilla pagina kunnen er van allerlei tools en dergelijke worden gehaald, zitten hier nog vernuftigheden tussen die funcitoneel zijn?
profilehomepage

Ik heb een beugel en een buikje
Het is geen toeval de voorzienigheid.
Arjan

Arjan

postaddFavorites
geplaatst door onlineArjan (SuperAdmin) op zaterdag 13 november 2004 om 12:04
editquote
quote:
Picardijn schreef op zaterdag 13 november 2004 om 10:52 het volgende:
Op de mozilla pagina kunnen er van allerlei tools en dergelijke worden gehaald, zitten hier nog vernuftigheden tussen die funcitoneel zijn?

De GoogleBar is altijd handig, helaas is de versie voor FF1.0 nog niet uit.
Verder gebruik ik zelf een user-agent-switcher en de developers toolbar.
profilehomepage
Arjan

Arjan

postaddFavorites
geplaatst door onlineArjan (SuperAdmin) op woensdag 17 november 2004 om 17:32
editquote
GoogleBar en GooglePRBar zijn inmiddels ook uit.

"(...) Sinds ik Firefox gebruik heb ik meer aanzien en beduidend meer sex. Ook mijn gezondheid en salaris zijn gestegen sinds ik deze browser gebruik. Nadeel is dat ik geen virussen/irritante pop-ups/browser hijacks e.d. meer meemaak. (...)"
GeenStijl
profilehomepage
Arjan

Arjan

postaddFavorites
geplaatst door onlineArjan (SuperAdmin) op vrijdag 3 december 2004 om 13:35
editquote
Leuk artikeltje op webwereld:
quote:
Waarom Firefox de betere browser is

De opmars van Firefox lijkt op dit moment niet te stuiten. Miljoenen mensen hebben hun toevlucht tot dit alternatief van Microsofts Internet Explorer genomen en dit aantal groeit iedere dag. Wat zijn de achtergronden van dit opmerkelijke succes?
Lees verder...
profilehomepage
Andere Arjan
De echte kenner!

Andere Arjan

postaddFavorites
geplaatst door onlineAndere Arjan op zaterdag 15 januari 2005 om 11:20
editquote
Artikeltje over hoe je firefox sneller kunt maken:

http://forevergeek.com/open_source/make_firefox_faster.php
profile

Waarom zou ik jou niet discrimineren en een ander wel???
Arjan

Arjan

postaddFavorites
geplaatst door onlineArjan (SuperAdmin) op zaterdag 15 januari 2005 om 12:12
editquote
quote:
Andere Arjan schreef op zaterdag 15 januari 2005 om 11:20 het volgende:

Grappig, vroeger zat die tweak standaard in een menuutje van Mozilla. Nou moet je'm dus uit about:config vissen
profilehomepage
postaddFavorites
geplaatst door onlineLeonie op woensdag 12 juli 2006 om 19:04
editquote
Misschien begint iedereen nu wel hardop te lachen, maar ik wil toch wat vragen over Firefox. Wat is nou het voordeel van Firefox? Kun je er meer mee dan met Internet exporer?

By the way: je kunt maar beter hard lachen dan hard huilen
profile

Wat zegt ze?
Arjan

Arjan

postaddFavorites
geplaatst door onlineArjan (SuperAdmin) op woensdag 12 juli 2006 om 20:42
editquote
quote:
Leonie schreef op woensdag 12 juli 2006 om 19:04 het volgende:
Misschien begint iedereen nu wel hardop te lachen, maar ik wil toch wat vragen over Firefox. Wat is nou het voordeel van Firefox? Kun je er meer mee dan met Internet exporer?

By the way: je kunt maar beter hard lachen dan hard huilen

Voordelen:
- Geen ongevraagde activeX-zooi op je PC (en dus geen virussen/malware/spyware/adware)
- Geen 'spontane hulpvaardige' toolbars op je browser (en dus geen virussen/malware/spyware/adware)
- Geen popup-advertenties in alle ADHD kleuren en soorten en maten (en dus geen virussen/malware/spyware/adware)

Wat je wel hebt:
- Firefox is sneller
- Een veilige browser (en dus geen virussen/malware/spyware/adware )
- Een tabbed browser (dus tabs in FF ipv 9 internet explorers in je taakbalk)
- Gemakkelijk en overzichtelijk wachtwoordenbeheer (deze site wel, die site niet)
- Gemakkelijk en overzichtelijk privacybeheer (cookies wel/niet onthouden etc, alle privegegevens ineens verwijderen, etc)
- Goede en correcte weergave van webpagina's
- Overzichtelijke mogelijkheden om zelf te bepalen welke toolbars en plug-ins je erbij wil hebben en welke je wil verwijderen.
- Op andere operating-systems ziet FF er precies hetzelfde uit en werkt het ook hetzelfde. Internet Explorer werkt niet eens op andere operating systems (sorry, mac-fans )

Enthousiast geworden? Klik op de banner hierboven en ervaar zelf hoe het is om je als bevrijd mens op internet te begeven .
profilehomepage
postaddFavorites
geplaatst door onlineDJKoster op woensdag 12 juli 2006 om 20:56
editquote
Die banner staat daar wel heel 'toevallig' he?

Maar Firefox is inderdaad geweldig, die tabbladen zijn echt een uitkomst voor mensen die hun computer altijd aan laten staan. Mijn overzicht zou compleet weg zijn als ik alle pagina's in IE zou openen.

Nadeel is nog wel de Ogame-bug waardoor Firefox langzaam maar zeker vastloopt door teveel geheugengebruik (600 - 700 MB haal ik net), maar dat ligt waarschijnlijk aan dat brakke Ogame..
profilehomepage

1983: Dik, 1985: Jaap, 1987: Janneke, 1988: Annemieke, 1990: Harm, 2001: Bram, 2004: Lotte
Three tomatoes are walking down the street..
postaddFavorites
geplaatst door onlineLeonie op donderdag 13 juli 2006 om 10:25
editquote
Het is dus alleen maar een kwestie van installeren? En verder verandert er niets aan mijn computer ofzo? En kan ik ook nog gewoon mijn IE blijven gebruiken? Als ik dat - na jullie verhalen gelezen te hebben- tenminste, eventueel, misschien, perongeluk nog zou willen gebruiken?
profile

Wat zegt ze?
Hannoloeloe
Beter dan Pentium!

Hannoloeloe

postaddFavorites
geplaatst door onlineHannoloeloe op donderdag 13 juli 2006 om 10:58
editquote
Je kunt IE er gewoon nog naast blijven gebruiken, als je dat zou willen tenminste.
Er bestaan trouwens ook handige extensies voor FF, als je websites even snel met IE wilt bekijken: [url=https://addons.mozilla.org/firefox/1419/]https://addons.mozilla.org/firefox/1419/[/url]

[Dit bericht is gewijzigd door Hannoloeloe op 13-07-06 11:01]
profile

Walk like an Egyptian!
postaddFavorites
geplaatst door onlineLeonie op donderdag 13 juli 2006 om 11:11
editquote
Gebeurd!
Maar hoe kan ik nu mijn favorieten op mn scherm krijgen (of kan dat dan niet meer?) Ik zie ze wel bij bladwijzers staan, maar ik vind het ook wel handig als ze gewoon op het scherm staan.

O wacht, ik zie het al, je krijgt nu natuurlijk tabbladen. Als ik een verzamelmap open, opent hij gelijk alle bijbehorende sites. Geinig hoor, ik ga ff verder pielen.

[Dit bericht is gewijzigd door Leonie op 13-07-06 11:18]
profile

Wat zegt ze?
postaddFavorites
geplaatst door onlineLeonie op donderdag 13 juli 2006 om 11:12
editquote
Ik krijg trouwens wel gelijk een beveiligingswaarschuwing als ik hier post...heb ik dan iets verkeerd gedaan?
profile

Wat zegt ze?
Arjan

Arjan

postaddFavorites
geplaatst door onlineArjan (SuperAdmin) op donderdag 13 juli 2006 om 11:33
editquote
quote:
Leonie schreef op donderdag 13 juli 2006 om 11:12 het volgende:
Ik krijg trouwens wel gelijk een beveiligingswaarschuwing als ik hier post...heb ik dan iets verkeerd gedaan?
Nee, dan is het de eerste keer dat je informatie richting internet stuurt met FireFox. Je kan gewoon aanvinken dat je dat bericht niet meer wil hebben weergegeven.
Je kan FF instellen als de standaardbrowser, maar je kan ook IE standaard laten, dat is aan jou.
quote:
Leonie schreef op donderdag 13 juli 2006 om 10:25 het volgende:
[..]En verder verandert er niets aan mijn computer ofzo? [..]
Ja, dat is nou het eerlijke aan FireFox
profilehomepage
postaddFavorites
geplaatst door onlineLeonie op donderdag 13 juli 2006 om 11:39
editquote
quote:
Arjan schreef op donderdag 13 juli 2006 om 11:33 het volgende:
[..]Nee, dan is het de eerste keer dat je informatie richting internet stuurt met FireFox. Je kan gewoon aanvinken dat je dat bericht niet meer wil hebben weergegeven.
Je kan FF instellen als de standaardbrowser, maar je kan ook IE standaard laten, dat is aan jou.
Hij gaf het idd alleen de eerste keer.
In het kader van: je weet maar nooit, heb ik hem nog maar niet als standaardbrowser ingesteld.
quote:

[..]Ja, dat is nou het eerlijke aan FireFox

Hoor ik hier een trouwe fan?
Ik heb nog wel een vraagje: kan ik mijn tabbladen ook locken, zodat ze weer bovenaan staan als ik de computer de volgende keer aanzet? Zeg maar net zoiets als favorieten bij IE.
profile

Wat zegt ze?
Arjan

Arjan

postaddFavorites
geplaatst door onlineArjan (SuperAdmin) op donderdag 13 juli 2006 om 11:49
editquote
Je bedoelt meerdere startpagina's?
Open alle pagina's die je geopend wil hebben in de verschillende tabs en doe dan het volgende:
Met Tools | Options... (Tools staat links van Help, en Options is de onderste) kom je in onderstaand scherm. Klik op de knop waar de pijl naar wijst.
img.hadrian.net/img/586/5a84203030c60b1e83e87af0937e390b/homepages.jpg
profilehomepage
postaddFavorites
geplaatst door onlineLeonie op vrijdag 14 juli 2006 om 08:30
editquote
quote:
Arjan schreef op donderdag 13 juli 2006 om 11:49 het volgende:
Je bedoelt meerdere startpagina's?
Open alle pagina's die je geopend wil hebben in de verschillende tabs en doe dan het volgende:
Met Tools | Options... (Tools staat links van Help, en Options is de onderste) kom je in onderstaand scherm. Klik op de knop waar de pijl naar wijst.
[Afbeelding]

Nee, dat bedoelde ik niet, ik wist ook niet zo goed hoe ik het uit moest leggen, maar ik ben er al achter. Ik wilde (net alsik altijd bij mijn IE heb) links in het scherm mijn favorieten hebben staan. En dan moet je dus bij FF naar Beeld gaan en dan Zijbalk aanklikken. Das alles...maar ik had nog niet zo goed gezocht.
profile

Wat zegt ze?
DoctorEvil
Zip it!

DoctorEvil

postaddFavorites
geplaatst door onlineDoctorEvil op vrijdag 14 juli 2006 om 15:43
editquote
Nog even twee vraagjes voordat ik aan Firefox begin:

1. Gaat mijn Norton Internet Security software steigeren als ik opeens naar Firefox switch?

2. Er ligt me nog iets bij van berichten een tijd terug dat ook Firefox met beveiligingsproblemen worstelde. Wat is daarvan waar?
profilehomepage

Throw me a freakin' bone here!
DoctorEvil
Zip it!

DoctorEvil

postaddFavorites
geplaatst door onlineDoctorEvil op vrijdag 14 juli 2006 om 15:45
editquote
quote:
Andere Arjan schreef op zaterdag 15 januari 2005 om 11:20 het volgende:

Sneller dan IE?
profilehomepage

Arjan

Arjan

postaddFavorites
geplaatst door onlineArjan (SuperAdmin) op vrijdag 14 juli 2006 om 15:54
editquote
quote:
DoctorEvil schreef op vrijdag 14 juli 2006 om 15:43 het volgende:
Nog even twee vraagjes voordat ik aan Firefox begin:

1. Gaat mijn Norton Internet Security software steigeren als ik opeens naar Firefox switch?
Nee
quote:

2. Er ligt me nog iets bij van berichten een tijd terug dat ook Firefox met beveiligingsproblemen worstelde. Wat is daarvan waar?
Dat was een tijd terug. En dat bericht kwam in de media omdat het bij FireFox nog nooit was voorgekomen. Internet Explorer zit het vol met beveiligingsproblemen, dat het geen nieuws meer is.

Als er een veiligheidsprobleem is, is Firefox er sowieso sneller bij met een patch/fix dan Internet Explorer. Je hoeft daarvoor zelf niets te doe, FireFox update zichzelf automatisch.
profilehomepage
postaddFavorites
geplaatst door onlineLeonie op zaterdag 15 juli 2006 om 17:07
editquote
Ik ben trouwens wel gevonden door ileaditrack.it, zelfs bij firefox. Dat is een hele irritante popup. Kun je daar wat aan doen bij Firefox?
profile

Wat zegt ze?
Arjan

Arjan

postaddFavorites
geplaatst door onlineArjan (SuperAdmin) op zaterdag 15 juli 2006 om 21:17
editquote
quote:
Leonie schreef op zaterdag 15 juli 2006 om 17:07 het volgende:
Ik ben trouwens wel gevonden door ileaditrack.it, zelfs bij firefox. Dat is een hele irritante popup. Kun je daar wat aan doen bij Firefox?
Ja, niet naar vage sites gaan
Er zjn nog wel wat extra extensies die je kan downloaden voor firefox. Die staan ergens in een menu (bij mij Tools|Extensions).
profilehomepage
postaddFavorites
geplaatst door onlineLeonie op zondag 16 juli 2006 om 17:48
editquote
Wat voor vage sites kunnen dat dan zijn?
En wat moet ik dan precies downloaden, is dat een speciaal programmaatje ofzo?

[Dit bericht is gewijzigd door Leonie op 16-07-06 17:50]
profile

Wat zegt ze?
DoctorEvil
Zip it!

DoctorEvil

postaddFavorites
geplaatst door onlineDoctorEvil op maandag 17 juli 2006 om 08:49
editquote
quote:
Leonie schreef op zondag 16 juli 2006 om 17:48 het volgende:
Wat voor vage sites kunnen dat dan zijn?
En wat moet ik dan precies downloaden, is dat een speciaal programmaatje ofzo?

Goeie vraag; ben ik ook benieuwd naar.

En hoe zit dat met het FF-versnelprogrammaatje? Wordt FF daarmee sneller dan IE?
profilehomepage

Arjan

Arjan

postaddFavorites
geplaatst door onlineArjan (SuperAdmin) op maandag 17 juli 2006 om 11:36
editquote
quote:
DoctorEvil schreef op maandag 17 juli 2006 om 08:49 het volgende:
[..]
Goeie vraag; ben ik ook benieuwd naar.

En hoe zit dat met het FF-versnelprogrammaatje? Wordt FF daarmee sneller dan IE?
"Vage sites" zijn meestal sites die op zich wel de beste bedoelingen hebben, maar gehost worden bij een gratgis provider. Die gratis provider stelt alles in het werk om toch nog wat inkomsten te genereren. Dat doen ze oa door op een agressieve manier popups en banners op die 'gratis' sites door te drukken (dit overigens met medeweten van de eigenaar).
Denk aan bijv aan een site van ene pietje en marietje die net een dochtertje roosje hebben gekregen. Snel ff wat webruimte regelen bij een gratis provider, foto's erop knallen en de familie kan meegenieten.

Een 'versnelprogrammaatje' is een set instellingen die je in Firefox gemakkelijk kan aan- en uitzetten. Firefox is standaard al sneller dan IE, maar met gewijzigde instellingen kan het nog sneller. Deze instellingen hebben vooral te maken met het type verbinding. Enige technische kennis is wel nodig om ze goed te kunnen gebruiken.
profilehomepage
Hannoloeloe
Beter dan Pentium!

Hannoloeloe

postaddFavorites
geplaatst door onlineHannoloeloe op maandag 17 juli 2006 om 12:03
editquote
quote:
15 september is Wereld-Firefox-dag

Liefhebbers van de Firefox-browser kunnen op 15 september feest vieren: die dag is namelijk uitgeroepen tot Worldfirefoxday.

Fans van de browser kunnen zichzelf vereeuwigen in Firefox 2.0 door een nieuwe gebruiker aan te brengen. Om mee te doen moet er een reden worden opgegeven waarom Firefox goed is en waarom de nieuwe gebruiker er mee aan de slag moet gaan, zo stelt de website.

In Firefox 2 kan de gebruiker een Firefox-friends-venster oproepen. Wie meedoet aan de wedstrijd maakt kans op een plekje in die lijst.

Bron: webwereld.nl

Nutteloos, nuttelozer, nuttelooststst (ofzo... )
profile

Walk like an Egyptian!
Dit topic is 1 pagina lang. [ Alle pagina's ]
  Home / Computers & Electronica / Firefox 1.0 is uit

RSS
delicious | digg | google | | ekudos | technorati