| | The Matrix trilogie |   |
topicStarter = 1;ArjanForumdespoot, zonder waterbed :P
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op maandag 29 december 2003 om 02:40 The Matrix, je kent het vast wel. De eerste film heeft niemand in de bioscoop gezien, maar kent *iedereen* van DVD. Het was de allereerste bestseller op DVD. The Matrix Reloaded was het langverwachte vervolg op deze film, in mei in Nederland te zien geweest. Momenteel draait nog in enkele bioscopen in Nederland the Matrix Revolutions.
Heb je ze gezien, of één ervan en wat vond je ervan? Wat vond je van de muziek in deze films?
Ikzelf en Grijs hebben de eerste twee delen in de bioscoop gezien, het derde deel moesten we laten schieten wegens de aankomst van een zeker kindje. De muziek in de films vind ik namelijk zeer goed, en ook de sfeer van de films is erg goed geplaatst. Reloaded was in feite een dunnetjes overdoen van deel 1, maar wat me opviel was dat er veel aandacht aan de muziek was besteed. Deel 1 was al uniek vanwege de sfeer, het verhaal en de hele regie. Wat ik erg goed vond was hoe de aggressiviteit van de machines wordt gebracht in een combinatie van beeld (Agent Smith) en geluid (soundtrack).
Hoe de avonturen van Neo, Trinity en Morpheus in Revolutions aflopen weet ik niet. Ik hoop binnenkort dat zelf te kunnen aanschouwen in de bios en anders later op DVD. | | |
|
|   geplaatst door  Andere Arjan op dinsdag 30 december 2003 om 10:13 De eerste heb ik in de bioscoop gezien, zo van "laten we eens een filmpje pakken, hmm, the matrix? Nooit van gehoord maar we zullen zien." En die vond ik echt super. Deel 2 heb ik ook in de bios gezien maar die vond ik een heel stuk minder. Daarom heb ik deel 3 nog niet gezien, komt wel op DVD, maar kan me vrij weinig interesseren. | | Waarom zou ik jou niet discrimineren en een ander wel??? |
|
|   geplaatst door  DJKoster op dinsdag 30 december 2003 om 13:14 Eerste deel al enige keren gezien, is erg goed  2de deel ligt hier wel maar nog niet gezien, 3de deel ligt hier niet en ook niet gezien.. | | 1983: Dik, 1985: Jaap, 1987: Janneke, 1988: Annemieke, 1990: Harm, 2001: Bram, 2004: Lotte Three tomatoes are walking down the street.. |
|
ArjanForumdespoot, zonder waterbed :P
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op dinsdag 30 december 2003 om 15:38 3e deel heb ik gisteravond gezien, en is inderdaad zonde van je geld om in de bios te bekijken. Als-ie op DVD uitkomt, kijk ik nog wel een keer (en dan in het engels  ) | | |
|
|   geplaatst door  Andere Arjan op dinsdag 30 december 2003 om 18:18 Ik heb gehoord dat de Duitse versie nog wel de moeite is. | | Waarom zou ik jou niet discrimineren en een ander wel??? |
|
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op dinsdag 30 december 2003 om 18:35 quote: Andere Arjan schreef op dinsdag 30 december 2003 18:18 het volgende: Ik heb gehoord dat de Duitse versie nog wel de moeite is. Mwah, je moet wel opletten als je de eerste twee delen in het Engels hebt gezien. Neo is Niejoo, maar Niobe is niet Naaioobie maar Niejoobe. En ik blijf me ergeren aan uitspraken als Es ist den Hemmer ( It's the Hammer). | | |
|
|   geplaatst door  Grijs op zaterdag 17 januari 2004 om 23:04 -> move > MTV | | Als je over alles direct een mening hebt, denk je dan wel na? |
|
|   geplaatst door  Appelmoes?? op donderdag 22 januari 2004 om 17:35 Ik vind het een beetje jammer dat je de 3 Films moet kijken, én de Animatrix moet kijken én het spel moet spelen om het hele verhaal te weten. Zo wordt bijv. in één van de animatrixfilmpjes verklaard waar dat irritante joch vandaan komt die een beetje de Neo-groupie aan het uithangen is ('t Is dat ik het toevallig op de dvd zag, maar anders kom je dat echt niet te weten) Het lijkt zo een nogal alsof ze zo veel mogelijk geld willen kloppen van iedereen die het verhaal willen weten en de mensen die dus geen zin hebben om dat alles te kopen en te spelen missen een heel stuk van het verhaal  (Toch wil ik deel 3 wel zien  ) | | 'Het is geel, soppig en niet een gemalen kanarie...' |
|
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op dinsdag 17 februari 2004 om 21:59 Ik zag op een releasebordje in de lokale platenzaak dat deel 3 half april op DVD wordt verwacht. | | |
|
 |   geplaatst door  Arjan (SuperAdmin) op maandag 29 maart 2004 om 10:47 quote: Arjan schreef op dinsdag 17 februari 2004 om 21:59 het volgende: Ik zag op een releasebordje in de lokale platenzaak dat deel 3 half april op DVD wordt verwacht. 1 april in de winkel op DVD en video  | | |
|
|   geplaatst door  Appelmoes?? op maandag 29 maart 2004 om 12:32 Joepie!! Helaas heb ik door een foutje Reloaded nog een keer gekregen, maar ik ga straks eens kijken wat er te ruilen valt  | | 'Het is geel, soppig en niet een gemalen kanarie...' |
|
|